ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی با ارزش جهان
تکنولوژی

درآمد آلفابت در فصل چهارم ۲۰۲۰ با رشد ۲۳ درصدی به ۵۶.۹ میلیارد دلار رسید

گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت منتشر شد. این غول دنیای فناوری توانسته در این بازه زمانی درآمد ۵۶.۹ میلیارد دلاری داشته باشد که رشد ۲۳ درصدی را نسبت به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت منتشر شد. این غول دنیای فناوری توانسته در این بازه زمانی درآمد ۵۶.۹ میلیارد دلاری داشته باشد که رشد ۲۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

طبق گزارش رسمی آلفابت، بخش تبلیغات گوگل پس از کاهش درآمد در سه ماهه دوم ۲۰۲۰، در سه ماهه چهارم عملکرد مناسبی داشته. درآمد بخش تبلیغات در این بازه زمانی با رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن از ۳۷.۹۳ میلیارد دلار به ۴۶.۲۰ میلیارد دلار رسیده که رشد چشمگیری را نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

درآمد آلفابت از تبلیغات یوتیوب هم رشد چشمگیری داشته و با رشد ۴۶ درصدی نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ به ۶.۸۹ میلیارد دلار در سه ماهه قبلی رسیده. در کنار این افزایش درآمد، تعداد مخاطبین و همچنین مدت زمانی که افراد صرف مشاهده ویدیو در این پلتفرم کرده‌اند، با رشد همراه بوده. به گفته گوگل، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر توسط تلویزیون خود به استریم یوتیوب دسترسی دارند.

آلفابت

یوتیوب در بخش تبلیغات «پاسخ مستقیم»، تبلیغاتی که مشتریان را به واکنش فوری مانند دانلود یک اپ یا خرید یک جنس از فروشگاه آنلاین تشویق می‌کند، رشد قابل توجهی داشته. این نوع از تبلیغات برخلاف سال‌های گذشته، تبدیل به یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یوتیوب شده است.

آلفابت در گزارش مالی جدیدش برای اولین بار درآمد عملیاتی کسب و کار ابری خود را منتشر کرده که نشان‌دهنده ضرر ۵.۶۱ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ است. سهم سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ از این میزان ضرر به ۱.۲۴ میلیارد دلار می‌رسد که از سرمایه‌گذاری آلفابت در این بخش خبر می‌دهد. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که بخش کسب و کار ابری آمازون در سال گذشته میلادی به سود عملیاتی ۱۳.۵۳ میلیارد دلار دست پیدا کرده است.

درآمد بخش گوگل کلود در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ برابر ۳.۸۳ میلیارد دلار بوده و هزینه جذب ترافیک (TAC) هم در این بازه زمانی به ۱۰.۴۷ میلیارد دلار رسیده است. برخی بخش‌ها مانند «Verily» و «ویمو» در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ درآمد برابر ۱۹۶ میلیون دلار داشته‌اند و در طول سال به درآمد ۶۵۷ میلیون دلاری دست پیدا کرده‌اند. سایر درآمدهای گوگل هم با رشد قابل قبولی از ۵.۲۶ میلیارد دلار به ۶.۶۷ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی