ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آغاز همکاری فورد و گوگل؛ محصولات خودروساز آمریکایی از سال 2023 با اندروید تولید می‌شوند

گوگل پس از فتح اینترنت، حالا با جدیت تمام ورود به دنیای خودرو را دنبال می‌کند. این غول تکنولوژی اخیرا «همکاری استراتژیک بی‌نظیری» را با کمپانی فورد آغاز کرده که بر اساس آن خودروساز دیترویتی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

گوگل پس از فتح اینترنت، حالا با جدیت تمام ورود به دنیای خودرو را دنبال می‌کند. این غول تکنولوژی اخیرا «همکاری استراتژیک بی‌نظیری» را با کمپانی فورد آغاز کرده که بر اساس آن خودروساز دیترویتی خواهد توانست از فناوری‌های ارتباطی پیشرفته در محصولات خود استفاده کند.

جیم فارلی (Jim Farley) مدیرعامل فورد در بیانیه مربوطه گفته این شرکت با برقی‌سازی پیشرانه، بهره‌گیری از قابلیت‌های ارتباطی نوین و فناوری خودران شاخص‌ترین تغییر را در تاریخ خود شروع کرده و همکاری با گوگل یک پایگاه نوآوری واقعی را بوجود خواهد آورد، پایگاهی که ثمره آن ارائه تجربه‌ای برتر برای مشتریان و مدرنیزه کردن فعالیت‌های فورد خواهد بود.

همکاری فورد و گوگل

با توجه به این بخش از صحبت‌های آقای فارلی، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که همکاری شش ساله دو طرف به فورد اجازه خواهد داد خود را با تکنولوژی‌های دیجیتال بیشتر و بهتر همگام کرده و کسب و کارش را نیز دیجیتالیزه کند.

برای نمونه به واسطه بهره‌گیری از سرویس گوگل Cloud، فورد می‎‌تواند مدیریت داده‌ها را در حوزه‌های مختلف – از عملکرد زنجیره تامین گرفته تا خدمات مشتریان – به شکل بهتری انجام دهد. در بحث گسترده خدمات مشتریان، فاکتورهایی مثل اطلاع‌رسانی‌ لحظه‌ای درباره وضعیت تعمیر خودرو به مالک و بازاریابی هدفمند از جمله مواردی هستند که با تکیه بر سرویس گوگل Cloud امکان‌پذیر می‌شوند.

نکاتی که برشمردیم، در واقع بخشی از پشت‌صحنه همکاری گوگل و فورد به شمار می‌روند. حال سوال مهم اینکه ارمغان همکاری گوگل و فورد برای مشتریان چه خواهد بود و آنها از این همکاری چه سودی می‌برند؟ طبق توافقات حاصل شده، از سال 2023 محصولات دو برند فورد و لینکلن با سیستم اینفوتینمنت مبتنی بر اندروید عرضه خواهند شد؛ از این رو برخی از اپلیکیشن‌ها و خدمات گوگل نظیر Maps، Play Music و Assistant به شمار زیادی از خودروها راه پیدا خواهد کرد. احتمال اینکه برخی اپلیکیشن‌ها و خدمات نیز به صورت اختصاصی برای مدل‌های تولیدی دو برند توسعه پیدا کنند، زیاد است.

اگرچه در بیانیه رسمی بصورت مستقیم اشاره نشده، ولی با توجه به تاکید بر عباراتی مثل هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌توان حدس زد که همکاری با گوگل، فورد را در زمینه سیستم‌های رانندگی خودکار نیز پیش خواهد انداخت. حتما در جریان هستید که ویمو (زیرمجموعه آلفابت) می‌خواهد به یکی از بازیگران اصلی عرصه فناوری خودران تبدیل شود و دستاوردهای آن ممکن است روزی در اختیار فورد قرار بگیرد.

مدیرعامل فورد در بیانیه منتشر شده اظهار کرده:

«ما به طور وسوسه‌انگیزی به دنبال تولید مجصولات و خدماتی خاص با نشان فورد هستیم. این یکپارچگی تیم‌های ما را به سمت نوآوری برای مشتریان فورد و لینکلن رهنمون نموده و در عین حال دسترسی بی‌وقفه آنها به اپلیکیشن‌ها و خدمات درجه یک گوگل را میسر خواهد کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی