ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«ایراسپیدر» معرفی شد؛ نخستین خودروی مسابقه‌ای پرنده با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت

«ایراسپیدر» نخستین خودروی برقی پرنده و مسابقه‌ای جهان است که با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در مسابقات جهانی خودروهای پرنده بدون سرنشین 2021 شرکت خواهد کرد. در حدود سه سال است که شرکت سازنده ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

«ایراسپیدر» نخستین خودروی برقی پرنده و مسابقه‌ای جهان است که با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در مسابقات جهانی خودروهای پرنده بدون سرنشین 2021 شرکت خواهد کرد.

در حدود سه سال است که شرکت سازنده استرالیایی روی توسعه این خودروی برقی پرنده کار می‌کند و هدفش آن است که در سال ۲۰۲۱ حداقل ده خودروی پرنده الکتریکی مشابه این شرکت بتوانند در این مسابقات شرکت کنند. مسابقات خودروهای پرنده امسال به صورت کنترل از راه دور برگزار می‌شود اما سال آینده خودروها سرنشین خواهند داشت.

ایراسپیدر (Airspeeder) با کمک اپراتور و با استفاده از سیستم کنترل از راه دور به صورت عمودی از زمین بلند می‌شود و به پرواز در می‌آید و مجددا می‌تواند برای فرود به صورت عمودی بر زمین بنشیند. ابتدا قرار است در سال ۲۰۲۱ ایراسپیدر در مسابقه خودروهای پرنده بدون سرنشین به صورت آزمایشی شرکت کند.

طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد سری مسابقات خودروهای پرنده الکتریکی با نام «ایراسپیدر MK3» منتشر خواهد شد.

شرکت سازنده ایراسپیدر توضیح می‌دهد:

« در اولین دور مسابقات، خودروی پرنده مسابقه‌ای برای نخستین بار با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به پرواز درمی‌آید.»

شرکت استرالیایی در حال انجام تست‌های بیشتری روی ایراسپیدر است. در توسعه این خودروی الکتریکی پرنده مجموعه‌ای از فناوری ‌ها از جمله سیستم‌های جلوگیری از برخورد با استفاده از فناوری لایدار و رادار به کار برده شده است. همچنین در طراحی این خودرو از الیاف کربنی سبک وزنی استفاده شده تا در کنار وزن سبک، مقاومت و استحکام لازم را داشته باشد. موتور الکتریکی اپیراسپیدر ۹۶ کیلوواتی است و این خودروی برقی در حالت بدون سرنشین  ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

خودرو الکتریکی پرنده MK3 در مقایسه با سری Mk2 که اوایل سال جاری معرفی شد، با افزایش ۹۵ درصدی قدرت و کاهش وزن ۵۰ درصدی همراه شده است.

برای تولید خودروهای الکتریکی پرنده متخصصان مختلفی از صنعت هوافضا، خودروسازی و تولید موتور الکتریکی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و نام شرکت‌هایی مانند «مک لارن»، «هواپیمایی بابکاک»، «بوئینگ»، «جگوار لندرور»، «رولزرویس» و «برابهام» در توسعه آن دیده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی