ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آی‌مک مجهز به اپل سیلیکون احتمالا اواخر ۲۰۲۱ از راه می‌رسد

اپل سال گذشته میلادی از چیپ M1 و همچنین مک‌بوک‌های مجهز به آن رونمایی کرد، اما هنوز شاهد استفاده از آن در آی‌مک یا مک پرو نبوده‌ایم. در حالی که گزارش‌ها به رونمایی از آی‌مک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۵

اپل سال گذشته میلادی از چیپ M1 و همچنین مک‌بوک‌های مجهز به آن رونمایی کرد، اما هنوز شاهد استفاده از آن در آی‌مک یا مک پرو نبوده‌ایم. در حالی که گزارش‌ها به رونمایی از آی‌مک مجهز به اپل سیلیکون در ماه‌های اولیه ۲۰۲۱ اشاره کرده بودند، ظاهرا این محصول تا پایان سال جاری میلادی معرفی نخواهد شد.

طبق اطلاعات جدید، این محصول بجای ماه آینده میلادی، در اکتبر ۲۰۲۱ از راه می‌رسد، البته منبع منتشرکننده این تاریخ درباره آن اطمینان ندارد و شاید زودتر از اکتبر شاهد رونمایی از کامپیوتر جذاب کوپرتینویی‌ها باشیم.

در صورتی که این اطلاعات صحت داشته باشند و اپل چندین ماه دیرتر از برنامه‌های قبلی از آی‌مک مجهز به اپل سیلیکون رونمایی کند، احتمالا می‌تواند آن را به فناوری‌های جدیدی مجهز کند. برای مثال گزارش‌های گذشته به عدم استفاده از فیس آیدی در نسل جدید آی‌مک اشاره کرده بودند، اما شاید این وقفه باعث افزودن آن به این کامپیوتر قدرتمند شود.

آی‌مک

انتظار می‌رود آی‌مک جدید طراحی شبیه به آیپد پرو داشته باشد و از حاشیه‌های باریک به همراه لبه‌های تخت بهره ببرد. این محصول احتمالا با چیپ A14T مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC یا نسل جدید چیپ M1 به نام M2 از راه برسد. فرقی نمی‌کند اپل این کامپیوترها را به کدام تراشه مجهز می‌کند، چرا که با توجه به عملکرد مناسب چیپ M1، نسل آینده آی‌مک هم عملکرد مناسبی خواهد داشت.

انتظار می‌رود نسل آینده این محصولات در مدل‌های ۲۴ و ۳۲ اینچی از راه برسد و با توجه به حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر، ابعاد چندان بزرگی نخواهند داشت. در حقیقت ابعاد کلی آن‌ها شبیه به آی‌مک‌های کنونی با صفحه نمایش‌های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی خواهد بود.

شرکت اپل تا کمتر از دو سال آینده بطور کامل از پردازنده‌های اینتل به چیپ‌های مبتنی بر ARM مهاجرت می‌کند، بنابراین تمام مک‌های این کمپانی به اپل سیلیکون مجهز خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی