ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ پونیشا نشت اطلاعات برخی کاربرانش را تایید کرد

عصر دیروز (۲۰ بهمن) خبری مبنی بر افشای اطلاعات برخی کاربران استارتاپ «پونیشا» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. حالا این وب‌سایت در بیانیه‌ای رسمی به این موضوع واکنش نشان داده و آن را تایید کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۲

عصر دیروز (۲۰ بهمن) خبری مبنی بر افشای اطلاعات برخی کاربران استارتاپ «پونیشا» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. حالا این وب‌سایت در بیانیه‌ای رسمی به این موضوع واکنش نشان داده و آن را تایید کرده است. پونیشا استارتاپی است که متخصصان جویای پروژه را به کارفرمایان متصل می‌کند و در تلاش برای ارتقای فرهنگ «آزادکاری» در ایران است.

پونیشا در بیانیه‌اش نشت اطلاعات کاربرانش را تایید و اعلام کرده این داده‌ها مربوط به بخشی از پروفایل می‌شوند:

«امروز از طریق شبکه‌های مجازی و پیام‌های دوستان‌مان متوجه شدیم که متاسفانه اطلاعاتی از کاربران پونیشا نشت پیدا کرده است و در بررسی‌های اولیه متوجه شدیم که این اطلاعات مربوط به بخشی از پروفایل برخی از کاربران است، اطلاعاتی از جمله نام، نام‌خانوادگی، شماره موبایل و مواردی مرتبط با اطلاعات عمومی پروفایل کاربران.»

پونیشا در بیانیه‌اش این نشت اطلاعات و سرقت از کاربران را یکی از ناراحت‌کننده‌ترین اتفاقات دوره فعالیت این وب‌سایت عنوان کرده و همچنین از بررسی ابعاد مختلف آن از سوی تیم فنی اطلاع داده:

«تیم فنی ما به محض اطلاع از این موضوع، مساله را از ابعاد مختلف بررسی کردند و درنهایت با توجه به فرمت اطلاعات، مشخص شد که این نشت از یکی از صفحات و یا Endpointهای وب‌سایت رخ داده و خوشبختانه دسترسی مستقیم به بانک اطلاعاتی و ذخیره اطلاعات کاربران رخ نداده است.»

در بیانیه تیم پونیشا مسئولیت نشت داده‌های کاربران را برعهده گرفته است:

«بدون شک مسئولیت این اتفاق ناراحت‌کننده بر دوش تیم پونیشاست و بابت رخ دادن این مساله بسیار متاسفیم. امنیت اطلاعات کاربران پونیشا همواره جزو مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت‌های کاری ما قرار دارد و همیشه این جایگاه را خواهد داشت.»

پونیشا

طبق اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، در نشت اطلاعات پونیشا بیش از ۲۷۰ هزار داده حاوی نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، نام کاربری، شماره تلفن همراه، شهر، کشور، نوع پروفایل، تصویر پروفایل، تصویر روی جلد پروفایل، رزومه، موقعیت شغلی، سوابق تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل و مهارت‌ها وجود دارد. پونیشا این آمار را تایید یا رد نکرده است. 

این استارتاپ اعلام کرد که پیگیری تیم فنی‌اش به اتمام نرسیده و به صورت تمام وقت در حال بررسی این مورد هستند: «به تمام کاربران اطمینان می‌دهیم به محض پیدا کردن جزئیات جدید از این مساله حتما بصورت عمومی اطلاع‌رسانی انجام خواهیم داد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Chapdast
    Chapdast | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

    کل زندگی نامه ی کاربران لو رفته
    راحت میشه ازش سو استفاده کرد.
    چجوری میخاد مسئولیت این هک به عهده بگیره معلوم نیست.

مطالب پیشنهادی