ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ «هیچ» هم‌بنیانگذار وان پلاس، برند اسنشال را تصاحب کرد

تنها چندین هفته از راه‌اندازی استارتاپ جدید هم‌بنیانگذار وان پلاس به نام «هیچ» (Nothing) می‌گذرد، اما حالا مشخص شده این استارتاپ برند «اسنشال» که توسط خالق اندروید یعنی «اندی رابین» تاسیس شده را تصاحب کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۲

تنها چندین هفته از راه‌اندازی استارتاپ جدید هم‌بنیانگذار وان پلاس به نام «هیچ» (Nothing) می‌گذرد، اما حالا مشخص شده این استارتاپ برند «اسنشال» که توسط خالق اندروید یعنی «اندی رابین» تاسیس شده را تصاحب کرده است.

«کارل پی» در زمان معرفی استارتاپ جدیدش از معرفی محصولات متنوع توسط آن خبر داده بود. هیچ در حقیقت می‌خواهد یک اکوسیستم ایجاد کند و به همین علت باید دستگاه‌های مختلفی را روانه بازار کند که البته اولین آن‌ها، چندین ایرباد بی‌سیم خواهد بود که در ماه‌های آینده از راه می‌رسند.

حالا به نظر می‌رسد این استارتاپ می‌خواهد در بازار گوشی‌های هوشمند هم حضور داشته باشد چرا که طبق اسناد موجود در دفتر مالکیت معنوی بریتانیا، اندی رابین مالکیت برند اسنشال را به استارتاپ «Nothing Technologies Limited» کارل پی واگذار کرده. فرایند تصاحب برند ۲۱ آبان آغاز شده و در تاریخ ۱۷ دی تکمیل شده است.

هیچ

طبق اسناد، تمام نام‌های تجاری و لوگو اسنشال در اختیار استارتاپ کارل پی قرار دارد. با این وجود نمی‌دانیم چه آینده‌ای در انتظار پتنت‌های تحت مالکیت اسنشال خواهد بود. اگرچه تصاحب برند اسنشال تضمینی برای ورود هیچ به بازار موبایل نخواهد بود، اما می‌تواند نشان‌دهنده تمایل آن به تولید گوشی باشد.

اسنشال که در بازار گوشی‌های هوشمند به موفقیتی دست پیدا نکرد و اوایل سال گذشته میلادی تعطیل شد، در حال توسعه چندین محصول جدید از جمله هاب خانه هوشمند و اسپیکر با سیستم عامل «Ambient OS» بود. این محصولات ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شوند، اما چنین اتفاقی رخ نداد.

استارتاپ هیچ می‌خواهد در نیمه اول امسال اولین دستگاه‌های هوشمندش را وارد بازار کند و شاید مهندسان سابق اسنشال در آن نقش داشته باشند. البته هیچ تنها نام‌های تجاری و لوگو اسنشال را تصاحب کرده و اجباری برای پیوستن این مهندسان به این استارتاپ وجود ندارد.

استارتاپ جدید کارل پی در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره محصولاتش منتشر خواهد کرد و شاید گوشی‌های هوشمند هم در آن نقشی داشته باشند. با وجود تمام این موارد، انتظار می‌رود هیچ که سرمایه‌گذارانی مانند گوگل دارد، آینده روشنی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • FARDIN
    FARDIN | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

    چرا بە اپل نمیگید سیب پس به ناسینگ هم نگید هیچ ممنون

مطالب پیشنهادی