ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تاسیس کارخانه تسلا در هند؛ ایلان ماسک به دنبال فتح بازارهای بزرگ

بر اساس اطلاعات لو رفته از اسناد دولتی، شرکت تسلا می‌خواهد در هندوستان نیز یک کارخانه احداث کند. این تصمیم به دنبال تصمیم تسلا برای ورود به بازار هند گرفته شده است. اطلاعات فاش شده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

بر اساس اطلاعات لو رفته از اسناد دولتی، شرکت تسلا می‌خواهد در هندوستان نیز یک کارخانه احداث کند. این تصمیم به دنبال تصمیم تسلا برای ورود به بازار هند گرفته شده است. اطلاعات فاش شده حکایت از آن دارد خودروساز کالیفرنیایی استان جنوبی کارناتاکا (Karnataka) را به عنوان محل احداث کارخانه جدید خود انتخاب کرده است.

این خبر تنها مدتی کوتاه پس از رسانه‌ای شدن همکاری شاخه هند تسلا با دفتر شرکت Energy Private Limited در شهر بنگلور استان کارناتاکا منتشر می‌شود. پیش از این استاندار کارناتاکا با انتشار توئیتی از آغاز دپارتمان تحقیق و توسعه مجموعه جدید تسلا در بنگلور پرده برداشته بود، البته این توئیت بنا به دلایلی بعدا حذف شد. تاکنون نه تسلا و نه دفتر استانداری کارناتاکا در رابطه با درستی این گزارش واکنشی رسمی از خود نشان نداده‌اند.

تاسیس کارخانه تسلا در هند

نیتین گادکاری (Nitin Gadkari) وزیر حمل و نقل هند، در گفتگویی که دسامبر 2020 با رسانه‌ها داشت، از فروش محصولات تسلا از سال 2021 در این کشور خبر داده بود. وی در آن مقطع افزوده بود پس از آغاز فروش، این شرکت احتمال تولید محلی محصولات خود را بررسی خواهد کرد.

قطعا می‌دانید که هند یک کشور در حال توسعه است و اتومبیل‌های الکتریکی سهم بسیار ناچیزی از بازار خودروی آن را در اختیار دارند. طبق آمار موجود، در سال 2019 تنها 3,400 مدل برقی توسط هندی‌ها خریداری شده، این در حالی است که همان سال حدود 1.7 میلیون خودروی مجهز به موتور درون‌سوز در این کشور پرجمعیت به فروش رسیده است.

گفته می‌شود مدل 3 اولین محصول تسلا برای بازار هند خواهد بود. نکته عجیب اینکه برای این سدان کامپکت قیمت تقریبی 5.5 میلیون روپیه در نظر گرفته شده که معادل 76 هزار دلار می‌شود. با چنین رقمی که حدود دو برابر قیمت اصلی است، مدل 3 خارج از توان خرید بسیاری از مشتریان هندی خواهد بود. شاید به همین خاطر است که تسلا توسعه یک مدل ارزان‌قیمت را در دستور کار قرار داده، پیش‌بینی می‌شود این خودرو حول و حوش 25 هزار دلار قیمت داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

    چرا دو برابر قیمت اصلی تو هند تسلا مدل ۳

مطالب پیشنهادی