ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جیلی رکورد بزرگ‌ترین موزاییک خودرویی دنیا را به نام خود ثبت کرد

شرکت جیلی برای جشن گرفتن آغاز سال نوی چینی، دست به یک اقدام متفاوت زده و بزرگ‌ترین موزاییک خودرویی دنیا را ساخت. این موزاییک گسترده که در گینس نیز ثبت شده، از ترکیب 750 دستگاه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

شرکت جیلی برای جشن گرفتن آغاز سال نوی چینی، دست به یک اقدام متفاوت زده و بزرگ‌ترین موزاییک خودرویی دنیا را ساخت. این موزاییک گسترده که در گینس نیز ثبت شده، از ترکیب 750 دستگاه خودروی برند امگرند (Emgrand) به وجود آمده است. گفته می‌شود چینی‌ها با صرف 30 ساعت زمان در تاریخ 31 دسامبر 2020 موزاییک جالب خود را ساخته‌اند.

همانطور که در تصاویر ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، موزاییک پهناور جیلی با پارک کردن خودروهای سیاه و سفید در کنار هم خلق شده است. این شرکت طوری خودروها را چیده که مدل‌های سفید نقش پس زمینه و مدل‌های مشکی نقش بافت را دارند.

رکورد بزرگ‌ترین موزاییک خودرویی دنیا
بر اساس تقویم چینی‌ها، 12 فوریه روز آغاز سال نو بوده و جشن‌های بهاره از این تاریخ شروع می‌شوند

موزاییک رکوردشکن جیلی توسط کلوب رسمی امگرند آماده‌سازی شده و مساحت دقیق آن برابر است با 7,070.26 متر مربع. به گفته جیلی مراسم ثبت رکورد با حضور نمایندگان رسمی گینس برگزار گردیده و نام این شرکت وارد کتاب ترین‌ها خواهد شد.

بد نیست اشاره کنیم برای اینکه چنین رکوردی در گینس ثبت شود، باید تماما از خودرو استفاده شده و الگوی موجود از بالا قابل تشخیص باشد. همچنین خودروها باید طوری در کنار هم قرار گیرند که فاصله آنها از یکدیگر، از 20 سانتی‌متر تجاوز نکند. علاوه‌بر این کل موزاییک باید حداقل محدوده‌ای 3,000 متر مربعی را پوشش دهد.

گفتنی است که جیلی این روزها به عنوان یکی از قدرتمندترین هولدینگ های خودروسازی چین مشهور شده است و در میان برندهای غربی نیز امتیاز کمپانی هایی نظیر ولوو (بخش سواری) و لوتوس و بخشی از سهام دایملر (کمپانی مادر مرسدس بنز) را در اختیار دارد.

جیلی همچنین با عرضه برندهای زیر مجموعه خود نظیر امگرند و لینک اند کو و با استفاده از دانش خودروسازی کمپانی های بزرگی نظیر ولوو، در حال پیشرفت مداوم در بازار خودروهای چینی است و یکی از خودروسازان اصلی در میعادگاه اژدهای زرد محسوب می‌شود و احتمالا می‌تواند نقش پر رنگی را در آینده صنعت خودرو جهان ایفا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی