ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با مرورگر اج ویجت‌های وب را به ویندوز ۱۰ می‌آورد

ویجت‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند به خوبی شناخته شده‌اند و اپل با سیستم عامل iOS 14، کاربرد آن‌ها را در آیفون و آیپد افزایش داد. با این حال در دنیای دسکتاپ، ویجت‌ها چندان رایج نیستند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۰

ویجت‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند به خوبی شناخته شده‌اند و اپل با سیستم عامل iOS 14، کاربرد آن‌ها را در آیفون و آیپد افزایش داد. با این حال در دنیای دسکتاپ، ویجت‌ها چندان رایج نیستند و برای مثال در ویندوز با برنامه‌های شخص ثالث می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. حالا ظاهرا مایکروسافت می‌خواهد با مرورگر اج، ویجت‌های وب را به ویندوز ۱۰ بیاورد.

مایکروسافت به شدت از توسعه و استفاده از برنامه‌های وب پیشرو یا PWA به علت کمبود برنامه‌های UWP (پلتفرم یونیورسال ویندوز) پشتیبانی می‌کند. برنامه‌های PWA مشابه اپ‌های بومی هر پلتفرم عمل می‌کنند و برخی مواقع به ویژگی‌های یکسان به نرم افزار بومی دسترسی پیدا می‌کنید. حالا ظاهرا PWAها می‌توانند ویجت‌های وب مناسبی هم برای دسکتاپ ایجاد کنند.

مرورگر اج ویندوز ۱۰

طبق گزارشی جدید، مایکروسافت در حال آزمایش ویجت‌های وب در دسکتاپ است که از تب‌های مرورگر اج یا وب اپ‌ها برداشته شده‌اند. این ویژگی مشابه فید اخبار و آب و هوا در تسکبار ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود با این تفاوت که به دسکتاپ متصل می‌شوند. با این قابلیت، حتی اگر مرورگر اج را ببندید، همچنان با آیکون شناور در بالای سایر اپ‌های ویندوز می‌توانید به این ویجت دسترسی داشته باشید.

ویجت وب تنها ویژگی جدیدی نیست که مایکروسافت می‌خواهد به مرورگرش اضافه کند. مرورگر اج همچنین به راه جدیدی برای جستجوی تب‌ها مجهز می‌شود تا بتوانید تب موردنظرتان را از میان انبوهی از تب‌ها پیدا کنید. علاوه بر این، شاهد استفاده از یک آیکون برای نمایش افزونه‌های نصب شده خواهیم بود، هرچند کاربران می‌توانند برخی از آن‌ها را بطور مستقیم در نوار آدرس پین کنند تا دسترسی سریعتری به آن‌ها داشته باشند.

در حال حاضر تاریخی برای عرضه عمومی این ویژگی‌ها مشخص نشده، با این حال چنین گزارش‌هایی نشان‌دهنده تلاش مایکروسافت برای بهبود عملکرد مرورگر اج کرومیوم محسوب می‌شود. علاوه بر اج، ردموندی‌ها می‌خواهند تغییرات چشمگیری در طراحی ویندوز ۱۰ هم اعمال کنند که برای مثال می‌توان به منوی استارت شناور اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • VDIEX
    VDIEX | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

    مایکروسافت داره تو حوضه آنلاین خیلی پیشرفت میکنه

    • Amirabbas103024
      Amirabbas103024 | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

      داداش حوضه نه حوزه!

  • AmirHossein
    AmirHossein | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

    بدبختی اینجاس که در حوزه مرورگر اندروید کروم قوی تر عمل میکنه(به نظر من) و توی دسکتاپ اج و این برا کسایی که نیاز دارن دستگاه هاشون و مرورگرهاشون باهم سینک باشه مشکل ایجاد میکنه آخرش باید بین مرورگر دسکتاپ بهتر یا موبایل بهتر یکی رو انتخاب کرد یا دائم بین کروم و اج سوییچ کرد

مطالب پیشنهادی