ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

احتمال ایجاد ایمنی جمعی در برابر کرونا در آمریکا تا ۲ ماه دیگر مطرح شد

بیش از یکسال است که ویروس کرونا مشکلات زیادی را برای ساکنان کره زمین به وجود آورده. یکی از محققان دانشگاه «جانز هاپکینز» معتقد است با رویکردهای جدید و واکسیناسیون گسترده، تا اردیبهشت‌ ماه آمریکا ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵

بیش از یکسال است که ویروس کرونا مشکلات زیادی را برای ساکنان کره زمین به وجود آورده. یکی از محققان دانشگاه «جانز هاپکینز» معتقد است با رویکردهای جدید و واکسیناسیون گسترده، تا اردیبهشت‌ ماه آمریکا به ایمنی جمعی در برابر کرونا دست پیدا می‌کند، هر چند برخی دیگر از افراد فعال در حوزه بهداشت و درمان نظر متفاوتی دارند.

دکتر «مارتی ماکاری»، محقق و استاد دانشکده پزشکی جانز هاپکینز با استناد به مولفه‌های مختلفی در مقاله‌ جدیدش که در «وال استریت ژورنال» نیز منتشر شده، اعلام امیدواری کرده که به‌زودی و طی ماه‌های آینده آمریکا به ایمنی جمعی دست پیدا کند.

وی معتقد است به دلیل مصونیت طبیعی نسبت به ویروس کرونا، افزایش واکسیناسیون و کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان در آمریکا،‌ به نظر می‌رسد روند نزولی ابتلا با سرعت طی شود و تا اردیبهشت ماه شاهد افت شدید مبتلایان باشیم و در نهایت آمریکا با ایمنی جمعی مواجه شود. ماکاری پیش‌بینی کرده که ۵۵ درصد آمریکایی‌ها نسبت به ابتلا به کووید-۱۹ مصونیت دارند.

مصونیت طبیعی از عفونت قبلی، افزایش میزان واکسیناسیون و کاهش چشمگیر موارد نشان می‌دهد که آمریکا تا ماه آوریل (اردیبهشت) به مصونیت جمعی خواهد رسید. در واقع ماکاری تخمین می‌زند که ۵۵ درصد آمریکایی‌ها از قبل در برابر کووید-۱۹ مصونیت دارند.

این پژوهشگر می‌گوید:

«یکی از دلایلی که باعث می‌شود فکر کنم میزان ابتلا به این ویروس روند نزولی را طی می‌کند، آن است که افراد بسیاری به ویروس کرونا آلوده شده‌‌اند و برخی از آنها با علایم خفیف یا حتی بدون علامت به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. مصونیت عمومی نسبت به ویروس کرونا افزایش یافته و انتظار می‌رود تا اردیبهشت ماه تعداد مبتلایان آنقدر کاهش یابد که مردم بتوانند زندگی عادی خود را از سر بگیرند.»

مارتی ماکاری در حالی چنین اظهارنظری کرده که بسیاری دیگر از کارشناسان این حوزه معتقدند شرایط بسیار پیچیده است. طبق گزارش‌ها اگر میزان واکسیناسیون به رقمی در حدود ۵ میلیون دوز در روز برسد، باز هم نمی‌توان به ایمنی جمعی تا اردیبهشت ‌ماه دل بست. این در حالی است که روزانه در حدود ۱.۷ میلیون شهروند آمریکایی واکسن دریافت می‌کنند.

از سوی دیگر دکتر «بروس لی»، یکی از محققان موسسه «PHICOR» نیز در گفتگویی با نیویورک تایمز گفته:

«هنوز اطلاعات کامل و دقیقی در مورد وضعیت ویروس کرونا طی ماه‌های آینده در دست نیست. بسیاری از افرادی که طی ماه‌های گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند، بعد از گذشت چند ماه مصونیتی در مقابل کرونا ندارند و مستعد ابتلا به کرونا هستند.»

حال باید دید آیا پیش‌بینی‌های مارتی ماکاری درست خواهد بود یا اینکه این بیماری قرار است تا سال‌های سال همراه ساکنان زمین باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    روزی ۱.۷ میلیون نفر واکسینه میشن تازه ابراز نگرانی میکنن
    اینجا ۲۰۰ هزار تا واکسن میاد پرچم میزنن و بیانیه میدن و سرود قهرمانی پخش میکنن....فاجعه انسانی اینجا در حال وقوع هست بعدا گندش درمیاد

مطالب پیشنهادی