ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلاینر
علمی

دومین پرواز آزمایشی کپسول استارلاینر بوئینگ به علت مشکلات فنی به تعویق افتاد

بوئینگ برای دومین پرواز آزمایشی کپسول استارلاینر با مشکل جدیدی در اویونیک مواجه شده و به همین علت این ماموریت تا تاریخ ۱۳ فرودین ۱۴۰۰ انجام نمی‌شود. این پرتاب که دومین ماموریت آزمایشی پرواز مداری این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۲

بوئینگ برای دومین پرواز آزمایشی کپسول استارلاینر با مشکل جدیدی در اویونیک مواجه شده و به همین علت این ماموریت تا تاریخ ۱۳ فرودین ۱۴۰۰ انجام نمی‌شود.

این پرتاب که دومین ماموریت آزمایشی پرواز مداری این کپسول محسوب می‌شود، باید کارایی استارلاینر برای ارسال فضانوردان به فضا در سال جاری میلادی را تایید کند. حالا بوئینگ و ناسا در بیانیه مشترکی از تغییر تاریخ این ماموریت خبر داده‌اند.

در ابتدا قرار بود این ماموریت آزمایشی در تاریخ ۹ فرودین انجام شود اما پس از مدتی تاریخ آن به ۵ فرودین تغییر کرد. حالا این تاریخ به ۱۳ فروردین تغییر پیدا کرده که به گفته ناسا و بوئینگ، این وقفه ۸ روزه به علت مشکلات توان در هنگام بررسی نهایی این فضاپیما در مرکز فضایی «کندی» در فلوریدا رخ می‌دهد.

مهندسان توانسته‌اند با موفقیت اویونیک آسیب دیده را تعویض کنند، با این حال بوئینگ برای اطمینان از امنیت این کپسول باید همچنان به انجام آزمایش‌ها ادامه دهد. به گفته ناسا، اویونیک به علت مشکل در پیکربندی تجهیزات پشتیبانی زمینی آسیب دیده است.

کپسول استارلاینر

بوئینگ و ناسا به آرامی کپسول استارلاینر را برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) آماده می‌کنند و انجام موفقیت‌آمیز دومین ماموریت آزمایشی مهر تاییدی بر عملکرد مناسب آن خواهد بود.

پیش از اینکه بتوان از یک کپسول برای ارسال فضانوردان استفاده کرد، باید آزمایش‌های زیادی روی آن انجام شود و در همین راستا بوئینگ خود را برای تست سخت افزار و نرم افزار پرواز آماده می‌کند. این کمپانی یک شبیه‌سازی جامع و کامل از ماموریت استارلاینر از پرتاب تا اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام می‌دهد. در این آزمایش جدا شدن کپسول از ایستگاه و رسیدن به زمین هم شبیه‌سازی می‌شود.

آزمایش اصلی این کپسول در دسامبر ۲۰۱۹ انجام شد که به علت مشکلات نرم افزاری نتوانست به ISS متصل شود. از آنجایی که چنین اتصالی ناموفق بود، کپسول استارلاینر زودتر از برنامه‌ریزی قبلی به زمین برگشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی