ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراخوان 75 هزار دستگاه هیوندای کونا برقی به علت احتمال آتش سوزی باتری

هیوندای قرار است باتری 75،680 دستگاه از مدل برقی کونا و 82 هزار دستگاه خودرو برقی دیگر این شرکت را با هزینه 900 میلیون دلاری تعویض کند. این خبر زمانی رسانه‌ای شده که در حال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

هیوندای قرار است باتری 75،680 دستگاه از مدل برقی کونا و 82 هزار دستگاه خودرو برقی دیگر این شرکت را با هزینه 900 میلیون دلاری تعویض کند. این خبر زمانی رسانه‌ای شده که در حال حاضر 14 دستگاه کونا در کره جنوبی و آمریکای شمالی آتش گرفته‌اند.

هر 14 دستگاه از باتری ساخت «LG Chem» بهره می‌برند. هیوندای با وجود این که احتمال چنین اتفاقی را برای دیگر خودروها بشدت پایین می‌داند اما برای این که نشان دهد به چه میزان برای مشتریان خود ارزش قائل است دست به انجام چنین کار پر هزینه‌ای خواهد زد.

بعد از این حوادث هیوندای سیستم مدیریت باتری مدل کونا را به گونه‌ای تنظیم کرده که تا میزان تنها 90 درصد شارژ شوند. با این وجود مجددا یکی از دستگاه‌ها که به این آپدیت نرم افزاری مجهز بوده دچار آتش سوزی شده است.

این آپدیت توانسته با موفقیت از شارژ بیش از حد باتری‌ها جلوگیری کند اما نتوانسته به طور کامل خطای آتش سوزی را برطرف کند. در یکی از گزارش ها دلیل اصلی آتش سوزی را عدم قرار گیری صحیح سلول ها در کنار یکدیگر عنوان کرده‌اند و به همین دلیل شرکت ال جی را به عنوان تولید کننده باتری ها مورد سرزنش قرار داده‌اند.

مدل برقی کونا

این شاید یکی از بزرگ ترین فراخوان ها در دنیای وسایل نقلیه برقی باشد و هیوندای مشخصا دچار ضرر قابل توجهی خواهد شد.

در حال حاضر هیوندای مدل برقی و مورد انتظار خود یعنی loniq 5 را به بازار معرفی کرده است و امید بسیار زیادی به آن بسته است. شرکت جنرال موتورز نیز برای بیش از 69 هزار دستگاه شورلت بولت برقی فراخوان صادر کرده تا ببیند دلیل آتش سوزی 5 دستگاه بولت در بین سال های 2017 تا 2019 چه بوده است.

نکته جالب توجه این است که آن 5 دستگاه بولت نیز از باتری ساخت شرکت «LG Chem» بهره می‌برند و شرکت جنرال موتورز نیز آپدیت مشابه هیوندای را برای این مدل در نظر گرفته است که تنها اجازه شارژ شدن باتری تا میزان 90 درصد را به آن می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی