ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نتیجه یک پژوهش جدید، آیا پست های منتشر شده در ردیت بر ارزش سهام تسلا تاثیر دارند؟

اخیرا مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که ممکن است بین پست‌های منتشر شده در شبکه اجتماعی ردیت و عملکرد سهام تسلا در بازار سرمایه، رابطه‌ای وجود داشته باشد. تاثیر افراد در حال چت در ردیت، بر ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

اخیرا مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که ممکن است بین پست‌های منتشر شده در شبکه اجتماعی ردیت و عملکرد سهام تسلا در بازار سرمایه، رابطه‌ای وجود داشته باشد. تاثیر افراد در حال چت در ردیت، بر ارزش سهام این خودروساز آمریکایی، کشف جالبی است. بارکلیز ثابت کرده که بخش عمده‌ای از شرط بندی‌هایی که بر سر ساب ردیت‌ها در وال استریت انجام می‌گیرند، به پست‌های شامل دو کلید واژه TSLA و $TSLA مربوط می‌شوند.

این استراتژیست‌های معروف، نشان داده اند که از نظر آماری، میان بازدهی سهام تسلا و تعداد پست‌هایی که یک الی دو روز قبل در ردیت انتشار می‌یابند، رابطه‌ای معنا داری وجود دارد. از طرفی، وب سایت Business Insider این موضوع را فاش کرده که در پنج سال گذشته، سهام تسلا دقیقا بعد از روزهایی که بیش از 20 رشته پست درباره این استارتاپ در ردیت منتشر شده، رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

تحلیل گران بارکلیز همچون رایان پریکلاو و برایان جانسون، در این خصوص می‌گویند: «ما به درستی دریافته‌ایم که الگوهای رفتاری موجود در شبکه‌های اجتماعی، بیش از معیارهای مالی، بر ارزش سهام شرکت‌هایی همچون تسلا اثر می‌گذارند. همان ارزش گذاری فاندامنتال که البته ما جرئت صحبت درباره آن را داریم!»

آنها در ادامه افزوده اند: «مناسب‌ترین مدلی که ما به آن معتقد ایم، ارسال حدودا 7 پست در هر روز نسبت به روز گذشته است که بتواند بر رشد سهام تسلا هم کمک کند.»

با وجود این یافته‌ها، هنوز مدارک کافی برای اثبات وجود رابطه میان ارزش سهام تسلا و پست‌های منتشر شده در ردیت، موجود نیست. تحلیل گران در انتها می‌گویند: «اخبار و اوضاع در ماه‌های اخیر به قدری ملتهب بوده که نمونه‌های اندکی از وجود رابطه میان سهام شرکت‌های استارتاپی و پست‌های موجود در فضای مجازی، در دست داریم. با این حال، به جرئت می‌گوییم که نتایج گذشته هرگز نمی‌توانند عملکرد آینده را به دقت پیش بینی کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی