ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارائه سرعت ۱۷۵ مگابیتی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در روستاهای انگلیس

کاربران در مناطق روستایی بسیاری از کشورها به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند که برای مثال می‌توان به بریتانیا اشاره کرد، کشوری که اخیرا بخشی از کاربرانش به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دسترسی پیدا کرده‌اند. حالا این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۷

کاربران در مناطق روستایی بسیاری از کشورها به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند که برای مثال می‌توان به بریتانیا اشاره کرد، کشوری که اخیرا بخشی از کاربرانش به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دسترسی پیدا کرده‌اند. حالا این کاربران از تجربه سرعت بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای می‌گویند.

کمپانی اسپیس ایکس تحت مدیریت ایلان ماسک تا به امروز بیش از ۱۰۰۰ ماهواره روانه مدار کرده و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در برخی کشورها ارائه کرده. این کمپانی می‌خواهد اینترنت پرسرعت را تا جای ممکن در اختیار مردم، به خصوص افرادی که به اینترنت ثابت دسترسی ندارند، قرار دهد.

به تازگی امکان آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در برخی مناطق بریتانیا فراهم شده و سایر ساکنان این کشور می‌توانند در اواسط سال جاری میلادی به آن دسترسی پیدا کنند. حالا افرادی که از این اینترنت استفاده کرده‌اند، از تجربه‌شان گفته‌اند.

یکی از ساکنان روستای «بردگار» در بریتانیا به نام «آرون ویلکس» گفته که به اینترنت ثابت با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته، اما برخی مواقع سرعت آن به ۱ یا حتی ۰.۵ مگابیت بر ثانیه کاهش می‌یابد که با این سرعت، امکان دانلود بازی‌های حجیم یا استریم راحت ویدیو وجود ندارد.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

حالا ویلکس از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده می‌کند که بطور میانگین سرعت دانلود ۱۷۵ مگابیت بر ثانیه را در اختیارش قرار می‌دهد و البته می‌تواند سرعت ۲۱۵ مگابیت بر ثانیه را هم تجربه کند.

با وجود چنین سرعت بالایی، دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس چندان ارزان نیست. کاربران در این کشور باید تجهیزات مورد نیاز را به قیمت ۴۳۹ پوند بخرند و ماهیانه ۸۹ پوند هزینه اشتراک بپردازند. علاوه بر این، چنین اینترنتی در مرحله آزمایشی بسر می‌برد و احتمال قطعی آن هم وجود دارد. با این وجود با توجه به سرعت پایین اینترنت ثابت، کاربران مشکل چندانی با قیمتش ندارند.

ویلکس تنها ساکن روستایی نیست که از عملکرد اینترنت ماهواره‌ای شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک رضایت دارد. «مارتین لانگماید» فرد دیگری است که چنین اینترنتی را برای مادرش در روستای «دوون» تهیه کرده است.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

لانگماید با پرداخت هزینه ماهیانه ۹۰ پوند مشکلی ندارد و آن را در دوران شیوع ویروس کرونا قابل توجیه می‌داند. با این وجود، به گفته وی برای مقابله با قطعی اینترنت ماهواره‌ای به سراغ شبکه 4G می‌رود:

«فکر می‌کنم بسیاری از مردم که اینترنت ثابت دارند یا از شبکه 4G استفاده می‌کنند، برای مقابله با قطعی آن را با استارلینک ترکیب می‌کنند. زمانی که ظرفیت این اینترنت تکمیل شود، قطعی‌ها از بین می‌روند که موجب جلوگیری از استفاده از اینترنت ثابت و شبکه 4G توسط کاربران می‌شود.»

ایلان ماسک ماه گذشته میلادی از افزایش دو برابری سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه خبر داد و می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی، اکثر بخش‌های زمین را پوشش دهد و در سال ۲۰۲۲، این پوشش به کل جهان می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

    پیغمبر قرن 21

  • mohsen
    mohsen | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

    بعید نیست واسه ما اشتراک رایگان هم در نظر بگیرن!
    کیه که بدش بیاد؟! من که پایه ام?

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

      گیرم که رایگان باشه اشتراکش، ولی با توجه به قیمت ۵۰۰ دلاری تجهیزاتش و روش تهیه در ایران حداقل ۲۰ میلیون تومن هست که تقریبا پولدارها فقط میتونن تهیه کنن و باز همه کسانی که علاقه دارن باید بشینن و تعریف های بقیه رو تماشا کنن

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

      گیرم که رایگان باشه اشتراکش، ولی با توجه به قیمت ۵۰۰ دلاری تجهیزاتش و روش تهیه در ایران حداقل ۲۰ میلیون تومن هست که تقریبا آقاها فقط میتونن تهیه کنن و باز همه کسانی که علاقه دارن باید بشینن و تعریف های بقیه رو تماشا کنن

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

      مثلا که رایگان باشه اشتراکش، ولی با توجه به قیمت ۵۰۰ دلاری تجهیزاتش و روش تهیه در ایران حداقل ۲۰ میلیون تومن هست که تقریبا آقاها فقط میتونن تهیه کنن و باز همه کسانی که علاقه دارن باید تعریف های بقیه رو تماشا کنن

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

      مثلا که رایگان باشه اشتراکش، ولی با توجه به قیمت ۵۰۰ دلاری تجهیزاتش و روش تهیه در اینجا حداقل ۲۰ میلیون تومن هست که تقریبا آقاها فقط میتونن تهیه کنن و باز همه کسانی که علاقه دارن باید تعریف های بقیه رو تماشا کنن

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

      مثلا که رایگان باشه اشتراکش، ولی با توجه به قیمت ۵۰۰ دلاری تجهیزاتش و روش تهیه در اینجا حداقل ۲۰ میلیون تومن هست که تقریبا آقاها فقط میتونن تهیه کنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی