ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آژانس ایمنی هوایی آمریکا فرسودگی فلز را عامل حادثه بوئینگ ۷۷۷ اعلام کرد

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده (NTSB) پس از انجام بررسی‌های اولیه «فرسودگی فلز» را عامل حادثه آتش گرفتن موتور هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ در آسمان اعلام کرد. هیئت ملی ایمنی حمل و نقل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده (NTSB) پس از انجام بررسی‌های اولیه «فرسودگی فلز» را عامل حادثه آتش گرفتن موتور هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ در آسمان اعلام کرد.

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا که مسئول بررسی حوادث حمل و نقل غیرنظامی در این کشور است، فرسودگی فلز را عامل حادثه اعلام کرد اما افزود هنوز به نتیجه گیری قطعی در مورد علل آتش گرفتن موتور Pratt & Whitney نرسیده است.

اوایل اسفند ماه امسال هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز با ۲۴۱ مسافر مدت کوتاهی پس از بلند شدن از روی باند فرودگاه دچار نقص فنی شد. در این حادثه یکی از موتورهای هواپیما آتش گرفت و قطعاتی از آن روی زمین سقوط کرد. با اینکه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت، سوالات زیادی را پیرامون تعمیر و نگهداری جت‌های مسافربری بوجود آورد.

NTSB در بیانیه دیگری تأیید کرد که تیغه‌های فن موتور شکسته بوده‌اند و نوع ترک خوردگی از فرسودگی قطعه خبر می‌دهد. بدین ترتیب نتیجه بررسی اولیه یعنی همان فرسودگی فلز را تأیید کرد که به دلیل فشار و استفاده مداوم اتفاق می‌افتد.

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل می‌گوید بررسی اسناد تعمیر و نگهداری تیغه فرسوده موتور نشان می‌دهد که این قطعه از زمان آخرین بازرسی، ۲۹۷۹ چرخه نشست و برخاست را تحمل کرده بوده و فاصله بسیار زیادی تا موعد بازرسی بعدی داشته که پس از هر ۶۵۰۰ سفر اتفاق می‌افتد.

NTSB همچنان به بررسی علت حادثه خواهد داد و تیغه آسیب دیده را برای بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه متالورژی Pratt & Whitney با نظارت بازرسان خود ارسال خواهد کرد.

به دنبال حادثه ماه قبل اجازه پرواز از تمامی هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ با موتور یکسان در جهان گرفته شد و اداره هوانوردی فدرال آمریکا دستور بازرسی تمام موتورهای مشابه با نمونه آتش گرفته را صادر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی