ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: هدست واقعیت ترکیبی اپل سال آینده میلادی از راه می‌رسد

سال‌هاست گزارش‌های مختلفی در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر می‌شود. حالا «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معروف اپل در آخرین یادداشتش از رونمایی هدست واقعیت ترکیبی در سال ۲۰۲۲، عینک واقعیت افزوده در اواسط ۲۰۲۵ و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

سال‌هاست گزارش‌های مختلفی در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر می‌شود. حالا «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معروف اپل در آخرین یادداشتش از رونمایی هدست واقعیت ترکیبی در سال ۲۰۲۲، عینک واقعیت افزوده در اواسط ۲۰۲۵ و لنزهای تماسی واقعیت افزوده در فاصله سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۴۰ خبر داده است.

تحلیلگر اپل در یاداشت خود به این نکته اشاره کرده که هدست اپل با تمرکز بر تجربه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. حال آنکه عینک‌های هوشمند و لنز تماسی این شرکت ظاهرا قرار است با تمرکز روز کاربردهای واقعیت افزوده به بازار عرضه شوند.

طبق یادداشت مینگ-چی کو، اگر اپل بتواند برخی مشکلات فنی هدست واقعیت ترکیبی را حل کند، ممکن است وزن هدست به ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم برسد. این در حالی است که وزن نمونه‌های اولیه هدست واقعیت ترکیبی حدودا ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم اعلام شده است. این تحلیلگر همچنین در یادداشت خود به این نکته اشاره کرده که احتمالا هدست واقعیت ترکیبی اپل با قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

به علاوه وی معتقد است که این محصول اپل با بهره‌مندی از نمایشگرهای مینی OLED سونی، تجربه کاربری به مراتب بهتری را به نسبت به محصولات فعلی بازار در اختیار کاربران قرار خواهد داد. ظاهرا اپل تصمیم گرفته روی توسعه هدست واقعیت ترکیبی به عنوان محصولی مستقل از آیفون کار کند.

در گزارش‌های قبلی به رونمایی هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۲ با قیمتی در حدود ۳۰۰۰ دلار اشاره شده بود. یکی از منابع آگاه در بهمن ماه نیز اطلاعاتی در مورد این محصول منتشر کرده بود. براساس اطلاعات فاش شده از سوی این منبع مطلع، انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی کوپرتینویی‌ها احتمالا با ۱۲ دوربین برای ردیابی حرکات بدن، دو نمایشگر با رزولوشن 8K و فناوری پیشرفته ردیابی چشم مجهز شده  و قابلیت نمایش محتوای ویدیویی از دنیای واقعی را هم داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی