ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استلانتیس: به جای برگرداندن پژو به بازار آمریکا، جایگاه آلفارومئو را تقویت می‌کنیم

در چند سال و چند ماه گذشته، همواره شایعاتی مبنی برا بازگشت پژو به ایالات متحده شنیده شده، اما با شکل‌گیری گروه استلانتیس و اتخاذ سیاست‌های متفاوت، این شایعات در حال رنگ باختن هستند. مدیران ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

در چند سال و چند ماه گذشته، همواره شایعاتی مبنی برا بازگشت پژو به ایالات متحده شنیده شده، اما با شکل‌گیری گروه استلانتیس و اتخاذ سیاست‌های متفاوت، این شایعات در حال رنگ باختن هستند. مدیران استلانتیس حالا بازنگری در فعالیت برندهای مختلف را در دستور کار قرار داده‌اند. آنها معتقد هستند باید طوری برنامه‌ریزی کرد که تمامی برندهای زیرمجموعه، فرصت رشد و موفقیت را داشته باشند و چنین چیزی لزوما به معنای بازگشت پژو به آمریکا نیست.

پژو که اخیرا با تغییر لوگو به دنبال ایجاد هویتی جدید و فعالیت در رده‌ای بالاتر از بازار است، به خاطر فروش بسیار ضعیف در سال 1991 مجبور به ترک بازار آمریکا شد. از آن تاریخ تا سال 2017 خودروساز فرانسوی هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به این کشور پهناور نداشت. در آن مقطع، پژو ماموریت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای فعالیت مجدد در آمریکا را به لری دومینیک (Larry Dominique) سپرد.

بازگشت پژو به آمریکا

اما آقای دومینیک جمعه گذشته به عنوان مدیرعامل شاخه آمریکای شمالی آلفارومئو منصوب شد. برخی کارشناسان معتقدند این انتصاب نشان می‌دهد بازگشت پژو به ایالات متحده اتفاقی است که دیگر رخ نخواهد داد.

آنطور که نشریه اتوموتیو نیوز (Automotive News) از قول یکی از سخنگوهای استلانتیس گزارش کرده، این گروه تازه‌تاسیس فعالیت‌های خود در بازار آمریکا را به برندهایی که از قبل در آن حضور دارند، محول می‌کند. این مساله به معنای منتفی بودن بازگشت پژو به ایالات متحده تعبیر می‌شود، امری که البته هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

بازگشت پژو به آمریکا

سخنگوی استلانتیس در این رابطه به نشریه اتوموتیو نیوز گفته:

«برنامه استلانتیس برای حضور قدرتمند در آمریکا ما را به سمت تمرکز روی برندهای موجود هدایت می‌کند. به همین دلیل است که لری آلفارومئو را در این بازار مدیریت خواهد کرد.»

شیر کهنه‌کار فرانسوی پیش‌تر با راه‌اندازی سرویس به اشتراک‌گذاری مسیرِ Free2Move گام‌های اولیه را برای ورود مجدد به بازار آمریکا برداشته بود. در آوریل 2019 هم این شرکت یک دستگاه 508 قرمز رنگ را در همایش خودرویی آتلانتا به نمایش گذاشت تا واکنش بازدیدکنندگان را ارزیابی کند.

بازگشت پژو به آمریکا

مساله حائز اهمیت اینکه آلفارومئو از محبوبیت چندان بالایی در آمریکا برخوردار نیست. اگر چه آمار فروش این کمپانی در سال گذشته 1.3 درصد افزایش پیدا کرده، اما دو مدل کلیدی آن یعنی سدان جیولیا و کراس‌اوور استلویو از نظر فروش در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن ندارند.

انتظار می‌رود با مدیریت آقای لری دومینیک، آلفارومئو دو کراس‌اوور جدید را راهی بازار ایالات متحده کرده و وضعیت فروش خود را به شکل قابل توجهی بهبود ببخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی