ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فتوشاپ با هوش مصنوعی تصاویر ۱۰ مگاپیکسلی را به ۴۰ مگاپیکسلی تبدیل می‌کند

قابلیت جدید فتوشاپ به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، تعداد پیکسل‌های موجود در یک تصویر را چهار برابر کنند. این ویژگی جدید که «سوپر رزولوشن» نام دارد، در آینده نزدیک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

قابلیت جدید فتوشاپ به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، تعداد پیکسل‌های موجود در یک تصویر را چهار برابر کنند. این ویژگی جدید که «سوپر رزولوشن» نام دارد، در آینده نزدیک به نرم افزار لایت روم ادوبی هم اضافه می‌شود.

ادوبی با استفاده از این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی، از نزدیک جزئیات یک تصویر را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس با استفاده از جزئیات مشابه در میلیون‌ها عکس دیگر، نحوه گسترش آن را پیش‌بینی می‌کند.

اگرچه در اکثر مواقع تصاویر به اندازه کافی بزرگ هستند، اما زمانی که بخواهیم تصاویر بسیار بزرگ را پرینت کنیم یا اینکه روی بخش‌هایی از آن زوم کنیم، شاید با کمبود پیکسل مواجه شویم. در چنین مواقعی، فناوری مانند سوپر رزولوشن کارایی دارد.

این فناوری می‌تواند یک عکس ۱۰ مگاپیکسلی گوشی را به یک تصویر ۴۰ مگاپیکسلی تبدیل کند تا بتوانیم آن را در ابعاد بزرگتری پرینت کنیم. علاوه بر این، برش ۲ مگاپیکسلی به ۸ مگاپیکسلی تبدیل می‌شود که کارایی بالاتری دارد. با این ویژگی اگر بخواهید یک تصویر را پرینت کرده و روی دیوار قرار دهید، این عکس واضح‌تر می‌شود.

تصویر سمت راست با فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی فتوشاپ ایجاد شده است

این اولین باری نیست که ادوبی برای بهبود کیفیت تصاویر به سراغ هوش مصنوعی می‌رود. این کمپانی در سال ۲۰۲۰ یک نسخه جدید از فتوشاپ منتشر کرد که دارای چندین قابلیت ویرایشی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند فیلترهای عصبی بود.

شرکت‌های دیگری هم به سراغ افزایش رزولوشن تصاویر رفته‌اند. برای مثال در سال ۲۰۱۷ گوگل از فناوری به نام «RAISR» در گوشی‌های پیکسل استفاده کرد که درون یک صحنه بطور دیجیتال زوم می‌کند و بخشی از ویژگی Super Res Zoom محسوب می‌شود. علاوه بر آن، یکی از رقبای فتوشاپ به نام «Pixelmator» هم دارای ویژگی به نام «ML Super Resolution» است.

ادوبی روی بهبود توانایی هوش مصنوعی خود برای افزایش میزان بزرگنمایی به همراه شفافیت بالاتر و کاهش نویز کار کرده. این کمپانی برای آموزش سیستمش، از دو عکس استفاده کرده که یکی از آن‌ها رزولوشن کامل داشته و رزولوشن دیگری نصف بوده است. این قابلیت درون ابزار «Adobe Camera Raw» فتوشاپ قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MH TGR
    MH TGR | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

    اون نمونه هایی که گذاشتید فرق چندانی باهم ندارن که

  • masoud.hi
    masoud.hi | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

    اگه به نسخه اندروید هم اضافه بشه عالی میشه

مطالب پیشنهادی