ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهارمین سایت 5G همراه اول در باغ کتاب تهران راه‌اندازی شد؛ مقصد بعدی، شهر قم

چهارمین سایت شبکه 5G همراه اول به عنوان سریع ترین شبکه اینترنتی کشور، صبح امروز در مجموعه باغ کتاب تهران به بهره برداری رسید. همراه اول اعلام کرد که در هفته جاری نسل پنجم به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۷

چهارمین سایت شبکه 5G همراه اول به عنوان سریع ترین شبکه اینترنتی کشور، صبح امروز در مجموعه باغ کتاب تهران به بهره برداری رسید. همراه اول اعلام کرد که در هفته جاری نسل پنجم به قم هم خواهد رسید.

چهارمین سایت نسل پنجم همراه اول در کشور صبح امروز شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ با حضور «علی نیکزاد» نایب رییس مجلس شورای اسلامی، «مهدی اخوان بهابادی» مدیرعامل همراه اول و جمعی از اصحاب رسانه و مدیران حوزه ارتباطات کشور به‌صورت‌ رسمی به بهره برداری رسید.

«مهدی اخوان» در این مراسم در سخنانی کوتاه اعلام کرد که آنها تصمیم گرفته‌اند تا توسعه نسل پنجم ارتباطات سیار را با انتخاب درست در لوکیشن‌های مختلف شروع کنند. او تاکید کرد که تفکری پشت هر موقعیتی که آنها سایت‌های 5G خود را راه‌اندازی می‌کنند وجود دارد: «افتتاح سایت ما در باغ کتاب تهران نشان می‌دهد که می‌خواهیم آخرین فناوری در جایی باشد که جویندگان علم و دانش هم در آن حضور دارند.» اخوان اعلام کرد که قرار است سه شنبه هفته جاری، نسل پنجم ارتباطات سیار همراه اول در شهر قم نیز راه‌اندازی شود.

به گفته اخوان در حال حاضر سایت‌های نسل پنجم اینترنت سیار همراه اول در دانشگاه‌هایی چون شهید بهشتی و دانشگاه شریف راه‌اندازی شده و به زودی به طور رسمی نیز از آنها رونمایی خواهد شد تا جامعه دانشگاهی نیز از آخرین تکنولوژی دنیا در بستر ارتباطات سیار بهره‌مند شوند. اخوان تاکید دارد که همراه اول کار خود در زمینه توسعه 5G را در سال آینده با قدرت پیش خواهد برد و شهرهای دیگری از کشور نیز مجهز به این فناوری خواهند شد. او پیش‌تر گفته بود که به زودی قصد ورود به شهرهای دیگری نظیر اهواز و تبریز هم دارند.

همراه اول که از سال ۱۳۹۵ ورود به فناوری ۵G را آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت های ایرانی، فرآیند بومی سازی بخش‌هایی از این فناوری (نسل پنجم) را نیز پیش برده، دهم اسفندماه و همزمان با بهره برداری از نخستین سایت ۵G تهران و سومین سایت این اپراتور در کشور توانست بالاترین رکورد سرعت اینترنت ایران را به ثبت رساند. گزارش ویدیویی دیجیاتو از این مراسم را می‌توانید در این لینک ببینید. همراه اول توانست در این مراسم به سرعت ۳.۶۳۳ تا ۳.۹۰۶ گیگابیت بر ثانیه دست یابد که تا پیش از آن بی‌سابقه بود.

با احتساب دو سایت در مشهد مقدس و یک سایت در برج ستاره ونک تهران که مورد بهره برداری رسمی قرار گرفته اند، با بهره برداری امروز تعداد سایت‌های فعال 5G همراه اول به چهار مورد می رسد؛ این در حالیست که برنامه توسعه این نسل از تکنولوژی در دیگر نقاط کشور نیز طراحی و برنامه ریزی شده است و به مرور دیگر نقاط نیز وارد مدار سرویس دهی می‌شوند.

مشترکانی که علاقه مند به استفاده از سریع ترین شبکه 5G کشور هستند، در صورت داشتن گوشی 5G می توانند در نقاط تحت پوشش، از جدیدترین و سریع ترین اینترنت جهان بهره مند شوند؛ اما در صورتیکه گوشی نسل ۵ ندارند، می توانند از طریق مودم و سرویس وای فای به شبکه همراه اول متصل و از مزایای این فناوری بهره مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی