ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدل هوش مصنوعی جدید فوجیتسو میزان تمرکز را با دقت ۸۵ درصد اندازه‌گیری می‌کند

فوجیتسو مدل هوش مصنوعی جدیدی توسعه داده که می‌تواند میزان تمرکز فرد را حین انجام وظایف مختلف با دقت ۸۵ درصد اندازه گیری کند. فوجیتسو می‌گوید مدل‌های فعلی اندازه‌گیری تمرکز با آموزش الگوریتم‌های تشخیص حالات ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

فوجیتسو مدل هوش مصنوعی جدیدی توسعه داده که می‌تواند میزان تمرکز فرد را حین انجام وظایف مختلف با دقت ۸۵ درصد اندازه گیری کند.

فوجیتسو می‌گوید مدل‌های فعلی اندازه‌گیری تمرکز با آموزش الگوریتم‌های تشخیص حالات چهره و رفتار افراد حین انجام وظایف خاص طراحی شده‌اند. اما از آنجا که حالات چهره و رفتار افراد بسته به وظایف و پیش‌زمینه فرهنگی فرق می‌کند، ساخت مدل هوش مصنوعی با توانایی تحلیل موقعیت‌های مختلف و خاص مشکل بوده است.

فوجیتسو ادعا می‌کند که مدل جدید این شرکت تمرکز فرد را با تشخیص ویژگی‌های رایج و انجام تحلیل‌های جداگانه روی هر گروه ماهیچه انجام می‌دهد، بنابراین به آسانی تحت تأثیر پیش زمینه فرهنگی افراد قرار نمی‌گیرد.

فوجیتسو می‌افزاید: «این فناوری می‌تواند تغییرات را در بازه‌های کوتاه چند ثانیه‌ای (مثل فشرده شدن لب ها) و تغییرات طولانی‌تر در بازه چند ده ثانیه (مثل خیره شدن) را با چارچوب زمانی بهینه شده برای هر عمل ثبت کند.»

فوجیتسو برای ساخت این مدل داده‌های ۶۵۰ نفر از چین، ژاپن و ایالات متحده را برای مجموعه داده (dataset) الگوریتم یادگیری ماشینی جمع‌آوری کرده است. این مجموعه داده شامل اطلاعات افراد حین انجام وظایف مختلف مثل به خاطر سپاری و جستجو بوده که نیازمند تفکر هستند.

به گفته سازنده مدل جدید درجه تمرکز افراد از ملیت‌های مختلف را با دقت بیش از ۸۵ درصد تخمین زده و توانایی تشخیص کاهش تمرکز به دلیل بروز شاخص‌های خواب آلودگی را دارد. فوجیتسو امیدوار است از این سیستم در کلاس‌های آنلاین و ملاقات‌های اینترنتی استفاده شود که پس از همه گیری کرونا به طور بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده‌اند.

برخی از سازمان‌ها نسبت به استفاده از این سیستم‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU)، استفاده از سیستم‌های تشخیص چهره را محکوم کرده و معتقد است «این سیستم‌ها به درستی کار نکرده و حتی اگر به درستی کار کنند، برای آزادی‌های مدنی و حریم خصوصی مثل یک کابوس خواهند بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی