ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لابی تسلا با دولت بریتانیا برای افزایش مالیات خودروهای بنزینی و دیزلی

شرکت تسلا که تحت مدیریت ایلان ماسک یا «پادشاه فناوری» قرار دارد، برای افزایش مالیات روی خودروهای بنزینی و دیزلی با دولت بریتانیا لابی کرده بود تا یارانه بیشتری برای خودروهای برقی درنظر گرفته شود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۰

شرکت تسلا که تحت مدیریت ایلان ماسک یا «پادشاه فناوری» قرار دارد، برای افزایش مالیات روی خودروهای بنزینی و دیزلی با دولت بریتانیا لابی کرده بود تا یارانه بیشتری برای خودروهای برقی درنظر گرفته شود و همچنین فروش خودروهای هیبریدی در این کشور ممنوع شود.

طبق گزارشی جدید، تسلا که بزرگترین خودروساز جهان محسوب می‌شود و در بازار خودروهای الکتریکی پیشرو است، خواستار افزایش هزینه خرید خودروهای برقی و دیزلی شده بوده تا معافیت‌های مالیاتی برای خودروهای مجهز به باتری افزایش پیدا کند.

این طرح پیشنهادی تسلا بطور تئوری منجر به افزایش هزاران پوندی قیمت خودروهای بنزینی و دیزلی جدید در بریتانیا می‌شود و در مقابل، قیمت خودروهای الکتریکی را کاهش می‌دهد. تسلا در چنین درخواستی در ژوئیه سال گذشته میلادی، این سیستم را بدون درآمد برای دولت اعلام کرده بود:

«حمایت از خودروهای بدون تولید آلودگی از طریق سازوکارهایی برای افزایش هزینه خودروهای جدید با سوخت فسیلی به علت آسیبی که می‌زنند، کاملا معقول و منطقی است. نتیجه چنین کاری می‌تواند یک سیستم بدون درآمد برای دولت باشد.»

افزایش مالیات خودروهای مصرف‌کننده سوخت فسیلی مورد حمایت بسیاری از گروه‌های طرفدار محیط است و آن را راهکاری برای مقابله با گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی می‌دانند. با این حال، دولت‌ها نمی‌توانند تغییرات چندانی در قیمت سوخت‌های فسیلی ایجاد کنند. برای مثال یارانه بنزین و گازوئیل در بریتانیا به ۵۰ میلیون پوند می‌رسد.

تسلا

در حالی شرکت تسلا به دنبال چنین کاری بوده که سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری آن در بیت کوین مورد انتقاد فعالان قرار گرفته چرا که به گفته فعالان محیط زیست، رمزارزها انرژی زیادی مصرف می‌کنند.

دیدگاه تسلا درباره سوخت‌های فسیلی با شرکت‌های رقیب متفاوت است. اکثر فعالان صنعت خودرو برای مقابله با ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۳۰ در بریتانیا لابی کرده بودند که البته دولت تصمیم گرفت فروش خودروهای هیبریدی تا سال ۲۰۳۵ ادامه داشته باشد که به نفع برخی خودروسازان است.

تسلا می‌خواهد فروش خودروهای هیبریدی تا سال ۲۰۳۲ ممنوع شود و تنها بتوان خودروهای برقی در بریتانیا فروخت. چنین خواسته‌ای در راستای اعلام کمیته تغییرات اقلیمی بریتانیا قرار می‌گیرد که از ممنوعیت فروش این محصولات تا سال ۲۰۳۲ حرف می‌زند. با این کار، فروش خودروهای تسلا افزایش پیدا می‌کند، البته معافیت مالیاتی بیشتر هم به نفع شرکت تحت مدیریت ماسک تمام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی