ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چری از نسل جدید کیبورد مکانیکی MX برای لپ‌تاپ‌های باریک پرده برداشت

«الاین‌ور» و «چری» امکان سفارش لپ‌تاپ M15 و M17 با نسل جدید سوییچ‌های چری را فراهم کرده‌اند. به گفته این دو شرکت این لپ‌تاپ‌ها نخستین مدل‌های گیمینگ با کیبورد مکانیکی واقعی هستند. پس از ۳ و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

«الاین‌ور» و «چری» امکان سفارش لپ‌تاپ M15 و M17 با نسل جدید سوییچ‌های چری را فراهم کرده‌اند. به گفته این دو شرکت این لپ‌تاپ‌ها نخستین مدل‌های گیمینگ با کیبورد مکانیکی واقعی هستند.

پس از ۳ و نیم سال توسعه الاین‌ور اعلام کرد که همکاری آنها با چری نتیجه داده و نسل چهارم لپ‌تاپ‌های الاین‌ور M15 R4 و M17 R4 را می‌توان با نسخه جدیدی از سوییچ چری به نام MX Ultra Low Profile سفارش داد که ۳.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. برای مقایسه ضخامت سوییچ MX Low Profile حدود ۱۱.۹ میلی‌متر است.

این سوییچ از باله‌های فولاد ضد زنگ ساخته شده که بین حالت‌های بالا و پایین تاب می‌خورند. دیگر بخش‌های سوییچ هم از پلیمر ترموپلاستیک ساخته شده که تاب مقاومت در برابر دمای بالا را دارد.

چری دامنه حرکتی سوییچ را ۱.۸ میلی‌متری عنوان کرده که بازخوردی رضایت‌بخش را برای کاربر فراهم می‌کنند. طراحی سوییچ هم به گونه‌ای است که دقت تایپ را افزایش داده و مانع جمع شدن ذرات و گرد و غبار در آن می‌شود.

چری و الاین‌ور  برای توسعه این کیبورد بیش از ۱۶۰ نمونه اولیه را آزمایش کرده‌اند و نتیجه نهایی به گونه‌ای است که نیاز به اصلاح بدنه باریک لپ‌تاپ الاین‌ور ندارد. کیبورد جدید از نورپردازی RGB جداگانه برای کلیدها برخوردار است و تا ۱۵ میلیون بار فشار را تحمل می‌کنند.

امکان خرید لپ‌تاپ‌های نسل چهارم الاین‌ور M15 و M17 از امروز وجود دارد و مجهز شدن آنها به کیبورد گیمینگ چری MX Ultra Low Profile نیز ۱۵۰ دلار هزینه در پی دارد. از دیگر مشخصات لپ‌تاپ‌ها باید به پردازنده نسل دهم اینتل و کارت گرافیک RTX 3080 اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی