ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

معرفی پاگانی هوایرا R؛ اولین نگاه به ابرخودرو 850 اسب بخاری مخصوص پیست اتومبیل‌رانی

با گذشت 10 سال از معرفی اولیه نسل دوم محصولات شرکت پاگانی یعنی پاگانی هوایرا این شرکت از آنجا که در کار و کسب و خود حد و مرز خاصی قائل نیست دست به تولید ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

با گذشت 10 سال از معرفی اولیه نسل دوم محصولات شرکت پاگانی یعنی پاگانی هوایرا این شرکت از آنجا که در کار و کسب و خود حد و مرز خاصی قائل نیست دست به تولید نسخه مخصوص پیست‌های اتومبیل‌رانی با طراحی ظاهری و مشخصات خیره کننده زده است. پاگانی هوایرا R ادامه دهنده راهی است که پاگانی با مدل زوندا R طی کرده است.

یک ابرخودرو مخصوص پیست‌های اتومبیل‌رانی که از نظر آیرودینامیکی و فنی مرزهای صنعت خودروسازی را به جلو می‌برد.

پاگانی هوایرا R

از آنجا که هوایرا R دیگر نیازی به رعایت قوانین زیست محیطی سخت گیرانه ندارد موتور آن نیز یک واحد 6 لیتری V-12 ساخت مرسدس AMG است و دیگر خبری از توربوشارژر در این خودرو نیست.

اما پاگانی به همین بسنده نکرده است و با کمک تیم HWA که تامین کننده قطعات شرکت AMG و یک تیم مسابقه‌ای در سری رقابت‌های DTM است دست به تقویت این موتور زده تا حداکثر قدرت آن به 850 اسب بخار برسد و حداکثر گشتاور نیز برابر با 750 نیوتن متر است.

گیربکس انتقال دهنده قدرت نیز از نوع تک کلاچه نیمه اتوماتیک است. با توجه به ویدیو منتشر شده از این ابرخودرو می‌توان گفت که صدای آن شباهت بسیاری به خودروهای قدیم فرمول 1 که از موتور V-12 نیرو می گرفتند دارد.

وزن این موتور تنها برابر با 197 کیلوگرم است.

تقریبا تمامی اجزای این محصول از شاسی مونوکوک فیبرکربنی و بدنه کربن تیتانیومی آن از آخرین فن آوری روز فیبر کربن بهره می‌برند.

در نتیجه این اقدام میزان سفتی خمشی شاسی در حدود 51 درصد و استحکام پیچشی برابر با 16 درصد افزایش پیدا کرده است وزن خشک این ابرخودرو نیز برابر با 1049 کیلوگرم است.

در حال حاضر صحبت دقیقی از عملکرد فنی این ابرخودرو نشده است اما می‌دانیم که پاگانی هوایرا R با کمک بال عقب بزرگ، اسپویلرها، ورودی هوا و... از نظر آیرودینامیکی توانایی تولید نیروی رو به پایین 1000 کیلوگرم در حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت را دارد.

سیستم تعلیق و ترمز نیز به صورت اختصاصی برای این مدل توسعه داده شده است اما پاگانی صحبتی از تامین کننده سیستم تعلیق خود نزده است.

چرخ های کربن سرامیکی نیز وظیفه متوقف کردن پاگانی هوایرا R را بر عهده خواهند گرفت.

قیمت این ابرخودرو برابر با 3.1 میلیون دلار خواهد بود و تنها 30 عدد از آن تولید خواهد شد که به احتمال زیاد تا همین لحظه تمامی آن ها به فروش رفته است. پاگانی برنامه حضور در  پیست های اتومبیل رانی را به مشتریان این خودرو در سرتاسر جهان خواهد داد تا شاهد غرش موتور V-12 ساخت مرسدس AMG در سرتاسر جهان باشیم.

این تنها ابرخودرو مخصوص پیست های اتومبیل رانی نیست که در چند وقت گذشته معرفی شده است و شرکت گوردن میوری نیز با رونمایی از مدل T50.s با مشخصات خیره کننده به شدت مورد توجه علاقه مندان و دوست داران صنعت خودروسازی قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی