ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جو بایدن سناتور و فضانورد سابق «بیل نلسون» را به عنوان رئیس ناسا معرفی کرد

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد، رئیس جمهور «جو بایدن»، سناتور سابق دموکرات، «بیل نلسون» را به عنوان مسئول سازمان ملی هوا و فضا (ناسا) انتخاب کرده و در صورت تصویب سنا، جانشین «جیم برایدنستاین» خواهد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد، رئیس جمهور «جو بایدن»، سناتور سابق دموکرات، «بیل نلسون» را به عنوان مسئول سازمان ملی هوا و فضا (ناسا) انتخاب کرده و در صورت تصویب سنا، جانشین «جیم برایدنستاین» خواهد شد.

نلسون که به مدت سه دوره سناتور ایالت فلوریدا بوده و از متحدان بایدن محسوب می‌شود، برای مدت‌ زیادی حامی ماموریت‌ها ناسا بوده. او در سال ۱۹۸۶ با فضاپیمای کلمبیا به فضا پرواز کرد و دومین عضو کنگره محسوب می‌شود که این کار را انجام داده است. وی همچنین منتقد جدی انتصاب جیم برایدنستاین توسط «دونالد ترامپ» بود و پیش از این گفته بود: «کمیته بارها شنیده‌ است که می‌گویم ناسا سیاسی نیست. رهبر ناسا نباید سیاسی باشد.»

شاید نلسون در حساس‌ترین مرحله ناسا در تاریخ، بر این آژانس نظارت خواهد کرد. ناسا در ماه فوریه، Perseverance پیشرفته‌ترین مریخ‌ نورد خود را در سطح مریخ فرود آورد. با این وجود ناسا طی چند سال آینده، این سیاره را جستجو خواهد کرد و تلاش می‌کند نشانه‌هایی از زندگی باستانی را در آن پیدا کند.

او همچنین روی برنامه فضایی آرتمیس که با هدف فرستادن نخستین انسان‌ها به ماه برنامه‌ریزی شده نظارت خواهد کرد. در حال حاضر ناسا با برنامه بلندپروازانه خود قصد دارد انسان‌ها را تا سال ۲۰۲۴ به سطح ماه بفرستد.

در حال حاضر اگر موضوعی وجود داشته باشد که بتواند جلسات تایید نلسون را نقش بر آب کند، سابقه حمایت او از سامانه پرتاب فضایی (SLS) ناسا است. پروژه ساخت موشک‌های عظیم ناسا در حالی که با مازاد بودجه چند میلیاردی روبرو شده برای چند سال از برنامه خود عقب مانده است.

«استیو جورچیک» سرپرست ناسا به دنبال معرفی بیل نلسون به عنوان چهاردهمین مدیر ناسا در وبلاگ این آژانس نوشت:

من خوشحال هستم که رئیس جمهور بایدن سناتور سابق ایالات متحده بیل نلسون را به عنوان رهبر آژانس ما معرفی کرده است. بیل سابقه اثبات شده‌ای در حمایت از کار ما در ناسا دارد و به پیشرفت آمریکا در اکتشافات انسانی ، علوم ، هوانوردی و فناوری کمک کرده است. در حالی که سنا باید این نامزدی را تایید کند، من مشتاقانه منتظر ادامه کار با بیل و دولت بایدن-هریس برای انجام بسیاری از ماموریت‌های مهم ناسا در سال‌های آینده هستم.

مردان و زنان ناسا یک سرمایه ملی باورنکردنی هستند و همچنان فوری‌ترین مسائل پیش روی کشور ما را به عهده خواهند گرفت. همانطور که به آینده نگاه می‌کنیم (و بیل در راس آن قرار دارد) به ادامه راه خود می‌پردازیم و راه حل‌هایی برای مشکلات پیش آمده که غیر قابل حل هستند، پیدا خواهیم کرد و نسل بعدی دانشمندان، مهندسان و کارگران آمریکایی را آموزش خواهیم داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی