ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هوندا برای مقابله با کرونا محصولات خود را به فیلتر پیشرفته مجهز می‌کند

شاخه هوندا در اروپا برای مقابله با ویروس کرونا دست به اقدام جالبی زده و اعلام کرده از یک فیلتر پیشرفته در محصولات خود استفاده می‌کند. به گفته هوندا این فیلتر می‌تواند تقریبا بطور کامل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

شاخه هوندا در اروپا برای مقابله با ویروس کرونا دست به اقدام جالبی زده و اعلام کرده از یک فیلتر پیشرفته در محصولات خود استفاده می‌کند. به گفته هوندا این فیلتر می‌تواند تقریبا بطور کامل از ورود ویروس‌ها به داخل کابین پیشگیری کند.

فیلتر ابداعی هوندا از 4 لایه تشکیل یافته است. دو لایه اول دارای میکروفایبرهایی هستند که گرد و غبار و گرده‌ها را به دام می‌اندازند؛ لایه سوم هم برای فیلترینگ بیشتر به زغال فعال مجهز شده است. اما لایه چهارم مهم‌ترین لایه محسوب می‌شود، چرا که این لایه با کمک مواد استخراج شده از میوه‌ها وظیفه دارد از ورود ویروس‌ها به داخل کابین جلوگیری کند.

ایچی هینو (Eiichi Hino) یکی از مدیران رده‌بالای هوندا در اروپا گفته:

«جامعه اکنون بیش از هر زمان دیگری نسبت به آثار ذرات و ویروس‌هایی مثل کرونا آگاه شده، از این رو ما انتظار داریم تقاضا برای راهکارهای حفاظتی با شتاب بالایی افزایش یابد.»

در کنار این، هوندا پیشنهاداتی را نیز برای در امان ماندن از بیماری کووید 19 در حین رانندگی ارائه کرده که افزایش جریان هوای تازه در داخل کابین یکی از آنهاست. با این کار هوای بیشتر ورودی به کابین باعث رقیق‌تر شدن و تبخیر قطرات می‌شود. تعویض زودتر از موعد فیلتر هوا دیگر موردی است که هوندا پیشنهاد می‌کند.

آنطور که یکی از سخنگوهای هوندا در پاسخ به ایمیل وبسایت موتوروان گفته، فیلتر پیشرفته کابین مخصوص مدل‌های به فروش رسیده در اروپاست و خبری از آن در سایر بازارها از جمله ایالات متحده نخواهد بود.

ناگفته نماند فیلتر هوای پیشرفته در تمامی مدل‌های اخیر هوندا به عنوان یک آپشن قابل سفارش است. این کمپانی ژاپنی تنها خودروسازی نیست که از چنین فیلتری استفاده می‌کند. تسلا چندین سال است محصولات خود را با فیلتر هپا به فروش می‌رساند، مرسدس بنز هم قصد دارد سدان الکتریکی EQS را با این آپشن عرضه نماید. علاوه‌بر این‌ها، جیلی نیز اسفندماه گذشته از یک کراس‌اوور جذاب با سیستم تهویه مطبوع هوشمند رونمایی کرد. چینی‌ها ادعا می‌کنند سرنشینان این خودرو در برابر انواع ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا محافظت می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی