ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تصاویر فولکس واگن ID 6 لو رفت؛ سومین محصول برقی تولید انبوه شرکت فولکس واگن

تصاویر فولکس واگن ID 6 به‌عنوان یک SUV سایز بزرگ پیش از رونمایی رسمی منتشر شد. این تصاویر مربوط به ثبت پتنت این محصول در بازار داخلی چین است. پیش از این در نمایشگاه شانگهای ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

تصاویر فولکس واگن ID 6 به‌عنوان یک SUV سایز بزرگ پیش از رونمایی رسمی منتشر شد. این تصاویر مربوط به ثبت پتنت این محصول در بازار داخلی چین است. پیش از این در نمایشگاه شانگهای سال گذشته میلادی شاهد معرفی کانسپت ID Roomzz بودیم که بزرگ ترین خودروی برقی شرکت فولکس واگن است که از  7 صندلی بهره می‌برد.

فولکس واگن ID 6

این محصول به طور اختصاصی برای بازار داخلی چین تدارک دیده شده است. با این وجود احتمال می‌رود که با تغییراتی در دیگر بازارهای جهانی نیز به فروش برسد. این مدل قرار است در ادامه سال جاری رونمایی شود.

طراحی ID 6 شباهت‌های زیادی با کراس اور سایز کوچک ID 4 دارد با این وجود از چراغ‌های بزرگ‌تر و همینطور بدنه با حجم پردازی و زوایای بیشتر بهره می‌برد.

فولکس واگن ID 6 از پلت فرم ماژولار MEB بهره می‌برد و قرار است در ادامه راه مدل ID Buzz که یک ون برقی است تولید شود. به احتمال زیاد ID 6 از دو موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 302 اسب بخار و حداکثر گشتاور 448 نیوتن متر بهره می‌برد و نیروی تولیدی این موتورها نیز به هر چهارچرخ انتقال پیدا خواهد کرد.

مدل کانسپت برد حرکتی 450 کیلومتری را وعده داده بود که انرژی مورد نیاز آن با کمک یک پکیج باتری تامین می‌شود. توانایی شارژ بسته باتری تا 80 درصد در عرض نیم ساعت نیز به کمک یک شارژر 150kW امکان پذیر است.

درب‌های قیچی مانند در مدل کانسپت استفاده شده بود که البته به احتمال زیاد در مدل تولیدی از درب‌های معمولی استفاده خواهد شد.

همچنین در مدل نهایی خبری از دوربین‌های کنار بدنه که برای دید بیشتر راننده در دو طرف خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند نیست و آینه‌های معمولی جایگزین آن‌ها خواهد شد. البته احتمال می‌رود که این دوربین‌ها در مدل‌های رده بالاتر این محصول به عنوان یک آپشن اضافه عرضه شوند. در حال حاضر گروه خودروسازی فولکس واگن، آئودی E-Tron را با این آپشن عرضه می‌کند.

Volkswagen-ID_Roomzz_Concept-2019 (2)

از دیگر تجهیزات خاص مدل کانسپت ID Roomzz می‌توان به فرمان جمع شونده و همینطور لیدارهای سقفی اشاره کرد که رانندگی کاملا خودران را برای این کانسپت فراهم می‌کنند. با این وجود احتمالا این تجهیزات نیز جایی در مدل تولیدی ندارند و فقط سیستم رانندگی خودران سطح 4 آنطور که فولکس واگن قولش را داده در تمامی مدل های ID استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی