ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقاله نیویورک تایمز به قیمت نیم میلیون دلار در قالب NFT فروخته شد

مقاله روزنامه نیویورک تایمز در قالب یک اثر هنری دیجیتالی به قیمت نیم میلیون دلار فروخته شد. مقاله نیویورک تایمز در قالب یک توکن غیر قابل تعویض یا همان NFT به فروش رفت که این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

مقاله روزنامه نیویورک تایمز در قالب یک اثر هنری دیجیتالی به قیمت نیم میلیون دلار فروخته شد.

مقاله نیویورک تایمز در قالب یک توکن غیر قابل تعویض یا همان NFT به فروش رفت که این روزها سر و صدای زیادی به راه انداخته است. بر اساس داده های CryptoSlam، فروش آثار هنری مبتنی بر بلاکچین در ماه‌های اخیر به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است. مدتی قبل اثر هنری «مایک وینکلمان» که با نام Beeple فعالیت می‌کند، با قیمت ۶۹ میلیون دلار فروخته شد.

کاربری با نام مستعار 3FMusic بالاترین پیشنهاد خرید را داد و بیش از ۵۶۰ هزار دلار اتریوم بابت فایل PNG آن پرداخت کرد. این مقاله توسط «کوین روز» (Kevin Roose) نویسنده مقالات تکنولوژی نیویورک تایمز با عنوان «این ستون را در بلاکچین بخرید!» نوشته شده که بخشی از آن را در تصویر زیر می‌بینید:

روز در مورد علت فروش مقاله خود در قالب یک NFT می‌گوید: «وقتی افراد ثروتمند را دیدم که دستی در بازار NFT‌ها دارند از خودم پرسیدم: چرا فقط سلبریتی‌ها، ورزشکاران و هنرمندان باید سود کنند و چیزی به روزنامه‌نگاران نرسد؟ به همین دلیل تصمیم گرفتم این ستون را به یک NFT تبدیل کنم و آن را در بازار آزاد بفروشم.» او خبر فروش مقاله خود به قیمت ۵۶۳ هزار دلار را در توییتر منتشر کرده است.

نویسنده یاد شده در این مقاله علاوه بر مفهوم NFT، چگونگی ساخت و فروش آن‌ها و همچنین در مورد هزینه سوخت (Gas fee) و پیدا کردن کیف پول رمزارز توضیحاتی ارائه داده است. جالب اینکه او خودش هم فروش نیم میلیون دلاری مقاله را «خنده دار» توصیف کرده است. او مطلبش را با قیمت پایه ۸۰۰ دلار به حراج گذاشت اما در تنها چند ساعت سه برابر شد.

روز می‌گوید اثر او اولین مقاله‌ای است که در تاریخ تقریباً ۱۷۰ ساله نیویورک تایمز با فرمت NFT منتشر می‌شود و می‌افزاید توکن‌های غیر قابل تعویض می‌توانند ایجاد، درک و تبادل آثار هنری دیجیتال را دگرگون کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی