ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در آگهی جدید سرفیس محدودیت‌های فیزیکی مک‌بوک را به سخره گرفت

مایکروسافت در تبلیغ جدید دستگاه‌های ۲ در ۱ سرفیس مک‌بوک‌های اپل را هدف قرار داده و محدودیت‌های آن‌ها را مسخره کرده است. البته لپ‌تاپ اپل با نام واقعی خود در این ویدیو ظاهر نشده و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

مایکروسافت در تبلیغ جدید دستگاه‌های ۲ در ۱ سرفیس مک‌بوک‌های اپل را هدف قرار داده و محدودیت‌های آن‌ها را مسخره کرده است. البته لپ‌تاپ اپل با نام واقعی خود در این ویدیو ظاهر نشده و مایکروسافت اسم BackBook را برای آن انتخاب کرده است.

اکانت توییتر مایکروسافت در هند با انتشار ویدیوی کوتاهی قابلیت‌های فیزیکی محصولات ۲ در ۱ سرفیس را با لپ‌تاپ اپل مقایسه کرده است. در این ویدیو انعطاف‌پذیری بسیار بیشتر سرفیس نسبت به مک‌بوک پرو و قابلیت جداسازی آن از کیبورد دیده می‌شود. محصول ۲ در ۱ مایکروسافت می‌تواند از حالت لپ‌تاپ به تبلت تبدیل شود.

البته عجیب است که مایکروسافت اسم مستعار BackBook را روی لپ‌تاپ اپل قرار داده، در حالی که اهالی ردموند قبلا به‌طور مستقیم از مک‌بوک و اپل نام برده بودند. علاوه بر این، نباید فراموش کنیم که سری محصولات سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت مثل مک‌بوک اپل انعطاف‌پذیری خاصی ندارند و تقریبا با همین محدودیت‌ها مواجه‌اند.

با این حال، پس از سال‌ها رقابت دیگر می‌دانیم که این نوع تبلیغات تهاجمی چندان منطقی و واقع‌گرایانه نیستند. شرکت‌ها در واقع این تبلیغات را بیشتر از جنبه سرگرمی و طنزآمیز بودن می‌سازند تا رضایت جامعه کاربری طرفداران خود را بالا ببرند. افزون بر این، نبرد تبلیغاتی دوباره مایکروسافت و اپل نشان‌دهنده رونق مجدد بازار کامپیوترهاست که پس از ۱۰ سال دوباره با رشد روبرو شده است.

چند روز پیش، اینتل در تبلیغی به تراشه M1 اپل حمله کرد و با مقایسه‌ای از ناتوانی‌های این تراشه در برابر پردازنده‌های اینتل حرف زد. این شرکت در تبلیغ خود از «جاستین لانگ» استفاده کرد که در حوالی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ ستاره کارزار تبلیغاتی I’m a Mac اپل بود و از محصولات کوپرتینویی‌ها طرفداری می‌کرد. در این تبلیغ به مشکلات تاچ بار، نبود صفحه لمسی، پشتیبانی لحظه‌ای از فقط یک مانیتور خارجی و نبود انعطاف‌پذیری اشاره شد. کارزار تبلیغاتی اینتل Go PC نام دارد و این دومین تبلیغ از این کارزار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mikaiil jamshidi
    mikaiil jamshidi | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    دوستان. دقت کنید که اپل رقیب بزرگ تمامی شرکت‌های الکترونیکه. از موبایل تا تراشه های قدرتمند شرکت اینتل. همه ما شاهد بودیم که اپل تاحالا در مراسم رونمایی محصولات خودش کسی رو مسخره نکرده و شرکت‌های رقیب هم دارند از پرطرفدار بودن اپل سواستفاده میکنن.
    همه ما میدونیم اپل یکی از بهترین سازندگان گجت ها و وسایل الکترونیکه و طرفداران زیادی داره. اگه شرکت‌هایی مثل سامسونگ و اینتل و حتی مایکروسافت محصولات خودشون رو بهتر از اپل نشون بدن میتونن در یک قدم محصولشون رو بهترین نشون بدم. ما همواره با این تمسخرها روبرو بودیم و الان هم داریم صدر نشینی اپل رو میبینیم. همه ما هم ماجرای حذف شارژر رو میدونم و بی ثباتی و دنباله رویی شرکت‌هایی مثل اپل و شیائومی رو هم دیدیم. دیگه برتری اپل نیازی به اثبات کردن نداره. کسانی که موافقند لطفا لایک کنن تا بدونن ما میدونیم جریانات بر علیه کیه. ممنون

  • Mr. J
    Mr. J | ۸ فروردین ۱۴۰۰

    چقدر این نوع کارها آشناست. همین چند ماه پیش بود سامسونگ اپل رو به خاطر حذف شارژر مسخره میکرد اما الان مثل اپل گوشی های بدون شارژر میده. یا مثلا ماجرای حذف جک ۳/۵ میلیمتری و ناچ صفحه و...
    الان همه اپر رو مسخره میکنن اما چند ماه بعد خودشون هم مثل اپل میشن! اینا رو باید انقد با دمپایی ابری خیس زد صدای هویج بدن.

  • EZKY
    EZKY | ۸ فروردین ۱۴۰۰

    خوبیش اینه بالاخره دارن اپل رو می شونن سر جاش

    • noisymind
      noisymind | ۸ فروردین ۱۴۰۰

      کلا نمیدونم چرا شرکت ها که محصول جدید معرفی میکنن همه رقیب اصلی خودشون رو اپل میدونن! و شروع به مسخره کردن محصولات اون میکنن!!

مطالب پیشنهادی