ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیائومی می ۱۱ اولترا
موبایل

شیائومی می ۱۱ اولترا با یک قابلیت انقلابی دیگر از راه می‌رسد

شیائومی می ۱۱ اولترا که قرار است در ۹ فروردین ماه معرفی شود تا به حال سر و صدای زیادی به پا کرده است. این گوشی با قابلیت‌هایی از جمله باتری جدید و پیشرفته و چیپست ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

شیائومی می ۱۱ اولترا که قرار است در ۹ فروردین ماه معرفی شود تا به حال سر و صدای زیادی به پا کرده است. این گوشی با قابلیت‌هایی از جمله باتری جدید و پیشرفته و چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ روانه بازار خواهد شد. اما شیائومی باز هم از یک ویژگی پیشرفته دیگر این گوشی گفته است: طراحی سیستم خنک‌کننده انقلابی.

در یک پست جدید که در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده، هم بنیان‌گذار شیائومی از طرح سیستم خنک کننده پیشرفته می ۱۱ اولترا گفته است. برخی از مواردی که از چینی به انگلیسی برگردانده شده کمی پیچیده و گنگ به نظر می‌رسد. کمپانی چینی عبارت «full phase cooling tech» را به کار برده که به نظر می‌رسد احتمالا اشاره به ۳ حالت ماده یعنی جامد، مایع و گاز داشته باشد. گفته شده سیستم خنک کننده جدید، به لطف «صفحه خیساندن محفظه خلاء» (vacuum chamber soaking plate) انتقال حرارت را تا ۱۰۰ درصد بهبود می‌دهد؛ البته مشخص نیست که شیائومی این سیستم را با خنک کننده چه گوشی دیگری مقایسه کرده است. این تکنولوژی قبلا در شیائومی می ۱۰ اولترا هم به کار رفته بود.

شیائومی می ۱۱ اولترا

سیستم خنک کننده می ۱۱ اولترا با وجود نام عجیب و غریب، بر اساس همان اصول معمول دیگر سیستم‌‌های خنک کننده مبتنی بر لوله‌های گازی کار می‌کند؛ یعنی مایع داخل لوله‌ها حرارت را دریافت می‌کند و سپس با تبدیل شدن به گاز، دفع می‌نماید. در ادامه این ماده مجددا خنک شده و به مایع تبدیل می‌شود. این روند به صورت یک چرخه دائما ادامه پیدا کرده و به خنک سازی قطعات داخل گوشی کمک می‌کند. احتمال می‌رود منظور شیائومی از اشاره به جامد، همان صفحات انتقال گرما باشد؛ البته شاید با یک تکنولوژی پیشرفته‌تر طرف باشیم.

بر اساس آخرین اطلاعاتی که از این گوشی پیشرفته منتشر شده، می ۱۱ اولترا با ۱۲ گیگابایت رم همراه خواهد شد و باتری آن ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی دارد. همچنین مورد عجیب دیگری که در این گوشی به چشم می‌خورد یک بخش مشابه نمایشگر در پشت گوشی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی