ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی می ۱۱ اولترا با دوربین سه‌گانه حرفه‌ای و نمایشگر دوم معرفی شد

شیائومی امروز در مراسمی از جدیدترین اعضای خانواده می ۱۱ رونمایی کرد که قدرتمندترین آن‌ها، مدل اولترا است. شیائومی می ۱۱ اولترا به یک نمایشگر غول پیکر، دوربین و چیپست قدرتمند و نمایشگر دوم در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۴

شیائومی امروز در مراسمی از جدیدترین اعضای خانواده می ۱۱ رونمایی کرد که قدرتمندترین آن‌ها، مدل اولترا است. شیائومی می ۱۱ اولترا به یک نمایشگر غول پیکر، دوربین و چیپست قدرتمند و نمایشگر دوم در کنار دوربین اصلی مجهز شده است.

شیائومی سال گذشته میلادی از نسخه اولترا گوشی می ۱۰ رونمایی کرد و حالا به سراغ می ۱۱ اولترا رفته تا قدرتمندترین عضو خانواده می ۱۱ را به نمایش بگذارد. این دستگاه از یک نمایشگر امولد ۶.۸۱ اینچی بهره می‌برد که رزولوشنی برابر +QHD دارد و رفرش ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. این صفحه نمایش که از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند، توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. پنل پشتی این دستگاه سرامیکی است و در رنگ‌های مشکی و سفید به فروش می‌رسد.

شیائومی می ۱۱ اولترا مانند مدل استانداردش به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده که قدرتمندترین تراشه کنونی در دنیای اندروید محسوب می‌شود. این تراشه ۵ نانومتری از ۸ هسته پردازشی و پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۶۰ بهره می‌برد. این دستگاه با پشتیبانی از استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

شیائومی می ۱۱ اولترا

شیائومی این پرچمدارش را در نسخه‌های مختلف روانه بازار می‌کند که در مدل پایه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد که البته در بالاترین نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. هیچ کدام از این نسخه‌ها از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیائومی می ۱۱ اولترا مربوط به دوربین اصلی‌اش می‌شود. روی پنل پشتی آن دوربین سه‌گانه به چشم می‌خورد که سنسور اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ است تا همراه با می ۱۱ پرو تبدیل به اولین گوشی با این سنسور شود. این سنسور با دریچه دیافراگم f/1.9 و اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتر، از لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار دوال پیکسل پرو بهره می‌برد که سرعت و عملکرد بالایی دارد.

این سنسور اندازه‌ای نزدیک به یک اینچ دارد که ۵ برابر بزرگتر از سنسور موجود در آیفون ۱۲ پرو است و بزرگترین سنسور دوربین موبایل در بین تمامی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. این حسگر ۵۰ مگاپیکسلی اگرچه در حالت استاندارد اندازه پیکسل ۱.۴ میکرون دارد، اما در حالت سوپر پیکسل با ترکیب هر ۴ پیکسل این اندازه به ۲.۸ میکرون می‌رسد.

شیائومی این محصول را به دوربین پریسکوپی ۴۸ پیکسلی هم مجهز کرده که از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. کاربران با این دوربین به زوم اپتیکال ۵ برابری و زوم هیبریدی ۱۲۰ برابری دسترسی پیدا می‌کنند. در نهایت با یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید روبه‌رو هستیم. این دو سنسور، سونی IMX586 هستند. کاربران می‌توانند با تمام دوربین‌های این دستگاه ویدیوهای 8K ضبط کنند. این گوشی پرچمدار از فناوری dToF با آرایه ۶۴ نقطه‌ای بهره می‌برد.

دوربین این دستگاه با امتیاز ۱۴۳ توانسته در صدر فهرست DxOMark قرار بگیرد و بالاتر از میت ۴۰ پرو پلاس با امتیاز ۱۳۹ به چشم بخورد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پرچمدار، قرارگیری نمایشگر دوم در کنار دوربین اصلی است تا کاربران بتوانند تصاویر سلفی بی‌نقصی بگیرند. البته اگر علاقه‌ای به این کار نداشته باشید، می‌توانید از طریق آن به اطلاعات مختلفی مانند نوتیفیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنید و البته برای گرفتن تصاویر سلفی به سراغ دوربین ۲۰ مگاپیکسلی درون حفره نمایشگر بروید.

شیائومی می ۱۱ اولترا مانند اکثر پرچمدارهای اندرویدی ۲۰۲۱ به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده و همچنین از فناوری شارژ فوق سریع پشتیبانی می‌کند. این دستگاه که به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده، از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی هوشمند در نسخه‌های مختلف به فروش می‌رسد که مدل پایه با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر ۹۱۳ دلار دارد. مدل بعدی با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۹۹۰ دلار به فروش می‌رسد. بالاترین مدل با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قیمت ۱۰۶۶ دلاری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    این یه ابر کامپیوتر جیبیه نه موبایل
    آفرین ب تکنولوژی فوق العاده شیائومی
    حالا سامسونگ و اپل ازش اسکی میرن

  • mehdi22
    mehdi22 | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    یاااااا خداااااااااااااااا

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    وقتی نمایشگر دوم داره
    ای کاش حفره سلفی نداشت !

    • alimardaniiii
      alimardaniiii | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

      یعنی با دوربین پشتی و اصلی و کمک نمایشگر دوم سلفی میگیرفتیم !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی