ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنامه آمریکا برای تولید ۳۰ گیگاوات برق از نیروگاه بادی تا سال ۲۰۳۰

گرمایش جهانی و بحران ناشی از تغییرات اقلیمی باعث سرمایه‌گذاری گسترده دولت‌ها روی انرژی‌های تجدیدپذیر شده و حالا دولت جو بایدن در آمریکا به دنبال را‌ه‌اندازی پروژه‌های نیروگاه بادی دریایی برای تولید ۳۰ هزار مگاوات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

گرمایش جهانی و بحران ناشی از تغییرات اقلیمی باعث سرمایه‌گذاری گسترده دولت‌ها روی انرژی‌های تجدیدپذیر شده و حالا دولت جو بایدن در آمریکا به دنبال را‌ه‌اندازی پروژه‌های نیروگاه بادی دریایی برای تولید ۳۰ هزار مگاوات انرژی تا سال ۲۰۳۰ است.

طبق برنامه‌ای جدید، دولت آمریکا می‌خواهد با اقداماتی روند تاسیس این نیروگاه‌ها را سرعت ببخشد و ۲۳۰ میلیون دلار در هر بندری که از این پروژه‌ها پشتیبانی کنند، سرمایه‌گذاری می‌کند. دولت بایدن از طریق برنامه «Innovative Energy Loan Guarantee» می‌تواند حداکثر ۳ میلیارد دلار بودجه برای چنین نیروگاه‌هایی تامین کند.

به گفته کاخ سفید، ۳۰ گیگاوات می‌تواند انرژی ۱۰ میلیون خانه را تامین کند و همچنین از افزودن ۷۸ میلیون تن کربن دی‌اکسید به اتمسفر هم جلوگیری به عمل آورد. علاوه بر مزایای زیست محیطی، این برنامه می‌تواند منجر به ایجاد ۴۴ هزار شغل شود که این تعداد تنها مربوط به مزارع بادی می‌شود. در کنار این تعداد، ۳۳ هزار شغل دیگر برای پشتیبانی از این نیروگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

نیروگاه بادی دریایی

دولت بایدن می‌خواهد تا سال ۲۰۳۵ کربن را شبکه برق آمریکا حذف کند که برای دسترسی به ۹۰ درصد این هدف، باید سالانه ۷۰ هزار مگاوات انرژی از طریق انرژی خورشیدی و بادی تولید کند. چنین کاری چالش‌برانگیز است، اما ناممکن نیست و دولت آمریکا با افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند به هدفش تا سال ۲۰۳۵ دست پیدا کند.

آمریکا تنها کشوری نیست که سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های پاک را افزایش می‌دهد. برای مثال کره جنوبی با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد دلاری می‌خواهد بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان را بسازد. بریتانیا هم به دنبال تامین کامل انرژی منازل از طریق باد تا سال ۲۰۳۰ است. سال گذشته میلادی برای اولین بار بیش از نیمی از برق بریتانیا توسط باد تامین شد. در این میان مهندسان در کشورهای مختلف به دنبال طراحی جدیدی برای توربین‌های بادی هستند تا در کنار افزایش بهره‌وری، هزینه‌های مربوطه را هم کاهش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی