ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لوگو جدید شیائومی می‌خواهد نماد چالاکی و سرزندگی باشد

هیچ شرکتی در جهان خودش را به اندازه شرکت‌های دنیای فناوری جدی نمی‌گیرد و شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت دیروز از لوگوی جدید خود رونمایی کرد و بیش از ۲۰ دقیقه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

هیچ شرکتی در جهان خودش را به اندازه شرکت‌های دنیای فناوری جدی نمی‌گیرد و شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت دیروز از لوگوی جدید خود رونمایی کرد و بیش از ۲۰ دقیقه درباره فرآیند گرد کردن لبه‌های تیز این لوگو حرف زد.

البته حتی خود شیائومی هم می‌داند که لوگوی جدید آن‌ها تقریبا شبیه لوگوی قدیمی این شرکت است. «لی جون» مدیرعامل شیائومی روی صحنه از حضار پرسید: «آیا از این که می‌بینید ما لوگوی قبلی‌مان را گردتر کرده‌ایم ناامید شده‌اید؟» با این حال، او در ادامه توضیح داد که تغییر صورت‌گرفته فقط تبدیل شکل لوگو از حالت مربع به گرد نبوده و آن‌ها روحیه و ذهنیت برند خود را عوض کرده‌اند.

شیائومی در ادامه گفت که شکل این لوگوی جدید را می‌توان با معادلات ریاضی توصیف کرد. آن‌ها از سال ۲۰۱۷ دست به تعریف مجدد برند خود زدند و زمان زیادی طول کشید تا در نهایت بهترین لوگوی ممکن را انتخاب کنند. در ادامه نمونه‌هایی از لوگوهای ردشده و البته لوگوی n:3 را می‌بینید که در واقع لوگوی نهایی این شرکت است.

شاید دیده باشید که از دیروز خیلی‌ها شیائومی را به خاطر این تغییر مسخره می‌کنند، اما باید بدانید که فرآیند تغییر لوگو و برند در اکثر شرکت‌های بزرگ به همین صورت است. همه غول‌های دنیای فناوری از جمله سامسونگ، مایکروسافت و اپل در معرفی لوگوهای جدیدشان مبالغه کردند و ارائه تقریبا مشابهی داشتند.

همان‌طور که مدیرعامل شیائومی گفت، این لوگوی جدید بخشی از تحولی بزرگ‌تر در هویت برند این شرکت است. «کنیا هارا» طراح مشهور ژاپنی در مراسم دیروز این کمپانی گفت: «این لوگوی جدید صرفا یک بازطراحی ساده برای شکل برند شیائومی نیست و روحیه حقیقی این شرکت را در بر می‌گیرد. این طراحی اساسا بازتابی از مفهوم «زنده بودن» است.»

البته تغییر لوگوی شیائومی با تغییر تایپوگرافی برند Xiaomi همراه است که جلوه ظاهری جذاب‌تری را به نمایش می‌گذارد. این شرکت تاکید دارد که هدف از این طراحی جدید به نمایش گذاشتن چابکی و حرکت سریع آن‌ها در دهه پیش رو خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mamadreza
    mamadreza | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    چقدر هیجان انگیز ?

مطالب پیشنهادی