ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خداحافظی با موتور کلاسیک لندرور؛ نسل جدید رنجرور با موتور بی ام و تولید خواهد شد

شرکت شهیر انگلیسی لندرور در حال آماده سازی نسل جدید پرچمدار خود یعنی رنجرور است و عکس هایی از نمونه های پیش تولید و پرتوتایپ این خودرو شکار عکاسان شده است. هرچند عکس های شکار ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

شرکت شهیر انگلیسی لندرور در حال آماده سازی نسل جدید پرچمدار خود یعنی رنجرور است و عکس هایی از نمونه های پیش تولید و پرتوتایپ این خودرو شکار عکاسان شده است.

هرچند عکس های شکار شده از این شاسی بلند نشان می دهد که ظاهر آن مشابه با نسل فعلی است اما در بخش سیستم اگزوز و سیستم تعلیق تفاوت هایی با نسل فعلی رنجرور دیده می شود. پیش از این خبر از همکاری گسترده بی ام و با جگوار لندرور دادیم حال طبق اطلاعات رسیده به مجله اتوکار، لندرور در حال تست موتور 4.4 لیتری V-8 دو توربو بی ام و در زیر کاپوت محصول اصیل و کلاسیک خود یعنی رنجرور است.

جگوار لندرور با همکاری بی ام و قرار است بر روی توسعه خودروهای برقی کار کنند و این همکاری مشترک به محصولات بنزینی و دیزلی این شرکت ها نیز سرایت کرده است. پس از ضرردهی سنگین جگوار لندرور قرار شد این شرکت از قوای محرکه بی ام و در محصولات آینده خود استفاده کند و تمام هدف خود را بر روی توسعه مدل های برقی همچون جگوار I-Pace بگذارد.

در حال حاضر رنجرور از موتور کلاسیک 5 لیتری سوپرشارژر شده نیرو می گیرد که در کارخانه فورد در Bridgend کشور انگلستان تولید می شود اما به زودی این کارخانه به کلی تعطیل خواهد شد.

رنجرور

حتی پیش بینی می شود مدل های دیزلی جگوار لندرور نیز از موتور دیزلی شرکت بی ام و استفاده کنند. البته موتور جدید و اختصاصی جگوار لندرور یعنی Ingenium در نسل جدید رنجرور استفاده خواهد شد.

با وجود رقبای لوکسی همچون بنتلی بنتیگا، رولزرویس کالینان و مدل های جدیدی همچون بی ام و X8، لندرور کار سختی در طراحی و توسعه نسل پنجم رنجرور در پیش دارد. لندرور از نظر تاریخی سابقه بالایی در این کلاس دارد اما برای موفقیت بیشتر باید از نظر فن آوری، سیستم های رانندگی خودران و سیستم اطلاعات و سرگرمی در سطح جدیدی ظاهر شود.

range-rover-p38 (14)

نسل پنجم که شامل مدل معمولی و اسپرت است با همراهی پلت فرم جدید آلومینیومی با نام اختصاری MLA و فن آوری های پیشرفته به روی خط تولید لندرور خواهد رفت. این پلت فرم در محصولات مختلف گروه جگوار لندرور استفاده خواهد شد و در آینده نه چندان دور باید شاهد معرفی مدل تمام برقی رنجرور نیز باشیم.

در ادامه همکاری مشترک جگوار لندرور با بی ام و این شرکت قرار است از پلت فرم بی ام و برای معرفی دو کراس اور جدید استفاده کند. طبق پیش بینی ها مدل پایه جدید لندرور در کنار نسل بعدی ایووک و لندرور دیسکاوری اسپرت از پلت فرم بی ام و بهره مند خواهند شد.

1-range-rover-evoque-2019-fd-hero-front

گرچه برای معرفی این مدل ها باید تا سال 2025 صبر کنیم اما به احتمال بسیار زیاد این کراس اور ها از پلت فرم FAAR شرکت بی ام و که با نسل جدید بی ام و سری یک معرفی شده استفاده می کنند. این پلت فرم قرار است در تمام محصولات دیفرانسیل جلو بی ام و مینی استفاده شود و قابلیت استفاده در مدل های بنزینی، هیبریدی و تمام الکتریکی را دارد.

با این کار فروش 250 هزار دستگاهی محصولات کوچک و سایز متوسط جگوار به فروش 850 هزار دستگاهی بی ام و نزدیک تر خواهد شد و با کمک این پلت فرم تا سال 2025 میلادی 1.5 میلیون دستگاه خودرو به فروش خواهد رسید. در حال حاضر نسل دوم ایووک و دیسکاوری اسپرت از پلت فرم ارتقا یافته جگوار لندرور بهره می برند با این حال این پلت فرم از FAAR بی ام و قدیمی تر است و با این حرکت امکان کاهش هزینه های تولید ممکن می شود.

دلیل دیگر که استفاده از پلت فرم FAAR شرکت بی ام و را محتمل تر می کند مربوط به قوانین جدید اتحادیه اروپا است. پیش بینی می شود از سال 2025 تمامی خودروهایی که سایزی بزرگ تر از یک خودروی کوچک شهری دارند یا برقی بوده یا حداقل از یک سیستم هیبریدی بهره می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GT
    GT | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    وای . همه رو موتورای لندرور قسم میخورن ?

  • Khan
    Khan | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    انجین های بی ام و برتر از بقیه‌است ولی نسبت به سایر موتورها مراقبت بیشتری میخواد چون فشار مداوم بهش بیاد زودتر از بقیه به روغن ریزی میفته

مطالب پیشنهادی