ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آنالیز وای فای
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: شش اپلیکیشن برای آنالیز و عیب‌یابی شبکه‌های وای فای

وای فای واقعا تکنولوژی ملال‌آوری است. بله، هر چقدر وای فای اتصال بی‌سیم ما به اینترنت را آسان کرده، همانقدر هم مشکلات ارتباطی ریز و درشت داشته که حتما شما هم بارها و بارها با ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

وای فای واقعا تکنولوژی ملال‌آوری است. بله، هر چقدر وای فای اتصال بی‌سیم ما به اینترنت را آسان کرده، همانقدر هم مشکلات ارتباطی ریز و درشت داشته که حتما شما هم بارها و بارها با آن‌ها برخورد داشته‌اید. اما خوشبختانه ابزار و نرم‌افزارهایی هستند که برای آنالیز وای فای و عیب‌یابی این شبکه‌ها طراحی شده‌اند.

این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند که ضمن شناخت نقاط ضعف، تحلیل درست و جامعی از وضعیت شبکه‌های وای فای خانگی یا اداری داشته باشید و برای حل مشکلات آن‌ها اقدام کنید. در ادامه شش اپ کاربردی در این رابطه را به شما معرفی خواهیم کرد.

Analiti

آنالیز وای فای

اپلیکیشن Analiti مجموعه‌ای از ابزارهای وای فای است که در امور مختلفی به کمک‌تان می‌آیند. اولین ابزار تست سرعت اینترنت است که سرعت دانلود و آپلود و ضعف‌های احتمالی این دو فاکتور را برایتان آشکار می‌کند. اما در کنار تست سرعت Analiti چند ابزار دیگر برای شناسایی مشکلات اتصال وای فای هم در خود دارد.

به عنوان مثال یک ابزار پینگر در این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که سریع‌ترین سرورهای DNS را پیدا کنید. ابزار دیگری هم هست که روی نمودار بهترین و پرسرعت‌ترین کانال‌های وای فای ممکن برای اتصال سریع‌تر را به شما می‌شناساند. Analiti رایگان است اما با پرداخت دو دلار می‌توانید هم تبلیغات را پاکسازی کنید و هم به یک سری ابزار ویژه دسترسی داشته باشید.

Analiti

Analiti

سازنده: analiti Experts Group قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 34 مگابایت زبان:

First Row Network Scanner

آنالیز وای فای

این اپلیکیشن دقیقا همان کاری را می‌کند که از اسمش بر می‌آید. با اسکن کردن شبکه وای فای، فعالیت‌های آن را تحت پایش قرار می‌دهد. با استفاده از این اپ نه تنها دیوایس‌های استفاده کننده از وای فای را می‌بینید، بلکه میزان دیتایی که توسط هر کدام در لحظه در حال استفاده شدن است را هم پایش خواهید کرد. این قابلیت می‌تواند تا حد زیادی دلیل کند بودن وای فای خانگی یا محل کار شما را مشخص کند.

اما به غیر از این مورد اپلیکیشن ابزارهای دیگری هم دارد. از جمله ابزار پایش پینگ، اسکن پورت و محاسبه آی پی و ... که همگی در تشخیص نقاط ضعف وای فای و رسیدن به ایده‌آل‌ترین وضعیت ممکن به کمک‌تان خواهند آمد.

Network Scanner

Network Scanner

سازنده: First Row قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4 مگابایت زبان:

GlassWire

آنالیز وای فای

گلس‌وایر یک اپلیکیشن چند منظوره و کاربردی است. با این اپ می‌توانید به صورت لحظه‌ای ببینید که کدام اپلیکیشن‌ها مشغول استفاده از وای فای یا دیتای موبایلتان هستند. همچنین گلس‌وایر یک نسخه دسکتاپ هم دارد که به شما اجازه می‌دهد کلیه اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که در حال استفاده از پهنای باندتان هستند را مشاهده و پایش کنید.

گلس وایر از لحاظ امنیتی هم اپ حائز اهمیتی است چرا که اتصال اپلیکیشن‌ها به اینترنت و تبادل یا عدم تبادل دیتا توسط آن‌ها در پس‌زمینه را هم به اطلاعتان می‌رساند. نسخه اندروید اپلیکیشن را می‌توانید از گوگل پلی دانلود کنید اما برای نسخه ویندوز لازم است به وبسایت این محصول مراجعه نمایید.

GlassWire

GlassWire

سازنده: SecureMix LLC قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3 مگابایت زبان:

Network Analyzer Pro

آنالیز وای فای

با اطمینان تقریبا کاملی می‌توان گفت که Network Analyzer Pro حرفه‌ای‌ترین اپلیکیشن اندروید برای آنالیز وای فای به شمار می‌آید. این محصول ابزار مختلفی دارد که همگی برای آنالیز، شناسایی مشکلات و بهبود اتصال وای فای شما کاربرد دارند.

از جمله این ابزارها می‌توان به یک سیگنال‌سنج حرفه‌ای وای فای، اسکنر LAN و نمایش نتورک‌هایی که از چندین پروتکل تشکیل شده‌اند اشاره کرد. همچنین نمایش قدرت سیگنال، ازدحام کانال‌ها، پینگ، Traceroute (ابزار اندازه‌گیری تأخیر در شبکه) و پورت اسکنر هم از دیگر امکانات تخصصی هستند که این اپ در اختیار شما قرار می‌دهد.

Network Analyzer Pro با این حجم از امکانات، طبیعتا رایگان نیست و با هزینه چهار دلار می‌توانید آن را خریداری کنید هر چند نسخه‌های ماد و آنلاک آن را هم می‌توان پیدا کرد.

Network Analyzer Pro

Network Analyzer Pro

سازنده: Techet قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 12.4 / 7 مگابایت زبان:

PingTools

آنالیز وای فای

PingTools هم جزو محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آنالیز وای فای به شمار می‌رود و عمده این محبوبیت را مدیون ابزار متعددش در شناسایی مشکلات بوده. تست سرعت، پورت اسکنر، وای فای اسکنر، ابزار تریس روت، ابزار تست پینگ و مانیتورینگ شبکه وای فای از جمله این ابزار کاربردی به شمار می‌آیند.

به لطف این اپلیکیشن امکان تشخیص مشکلات یا حداقل وجود مشکل در اتصالات وای فای فراهم می‌شود. همچنین برای پایش ترافیک و میزان تبادل داده هم اپلیکیشن بسیار کارآمدی ظاهر می‌شود. این اپلیکیشن دارای دو نسخه رایگان و حرفه‌ای است که در نسخه پولی حرفه‌ای خبری از تبلیغات نیست و چند ابزار اختصاصی هم در آن می‌بینید.

PingTools Network Utilities

PingTools Network Utilities

سازنده: StreamSoft قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10 مگابایت زبان:

WiFi Analzyer and Surveyor

آنالیز وای فای

کاربرد این اپلیکیشن در پیدا کردن نقاط کور وای فای است. WiFi Analzyer and Surveyor می‌تواند نقشه‌ای از خانه‌تان بسازد و قدرت سیگنال وای فای در گوشه گوشه خانه را برایتان بسنجد. در این صورت می‌توانید بفهمید که کدام قسمت‌ها ضعیف‌ترین و در کدام قسمت‌ها بهترین سیگنال را می‌گیرید.

خوشبختانه این اپلیکیشن رایگان است و خبری از تبلیغات هم در آن نیست و با لذت تمام می‌توانید از آن استفاده کامل را ببرید.

WiFi Analyzer and Surveyor

WiFi Analyzer and Surveyor

سازنده: ManageEngine قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.5 مگابایت زبان:

اگر شما هم اپلیکیشن خوبی در این رابطه می‌شناسید، از شما دعوت می‌کنیم که در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 23amin23
    23amin23 | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰

    اگه كسي فقط يه بار با اين مشكلات مواجه شده باشه قطعا ارزش اين مطلب رو به خوبي ميفهمه
    ممنون از شما

مطالب پیشنهادی