ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کورتانا
موبایل

مایکروسافت به عرضه کورتانا برای اندروید و iOS پایان داد

مایکروسافت اپلیکیشن کورتانا برای iOS و اندروید را از اپ استور اپل و پلی استور گوگل حذف کرده تا در راستای قطع پشتیبانی از ‌آن در دستگاه‌های مختلف از جمله هدفون سرفس یک قدم دیگر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

مایکروسافت اپلیکیشن کورتانا برای iOS و اندروید را از اپ استور اپل و پلی استور گوگل حذف کرده تا در راستای قطع پشتیبانی از ‌آن در دستگاه‌های مختلف از جمله هدفون سرفس یک قدم دیگر بردارد.

مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرده که همان طور که در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ هم گفته شده بود، به دنبال تکامل دستیار صوتی هوشمند کورتانا به عنوان یک دستیار صوتی با تمرکز بر بهره‌وری، به زودی پشتیبانی از آن روی اندروید و iOS پایان می‌یابد. کمپانی ساکن ردموند همچنین اشاره کرده که از ۳۱ مارس سال ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) محتویات کورتانا از جمله یادآورها و لیست‌هایی که توسط کاربران ایجاد شده دیگر در اپلیکیشن موبایل کورتانا قابل استفاده نخواهند بود اما همچنان از طریق نسخه ویندوز این دستیار صوتی هوشمند در دسترس هستند.

کورتانا

مایکروسافت اولین بار در دسامبر ۲۰۱۵ از کورتانا برای iOS و اندروید رونمایی کرد. این اپلیکیشن در ابتدا برای ویندوز ۱۰ روی کامپیوترها و نیز گوشی‌های هوشمند طراحی شده بود اما با وجود یک تجربه باز طراحی اساسی، موفق به جذب کاربران نشد. ساتیا نادلا، مدیر عامل کمپانی هم سال‌ها قبل به مشکلات این شرکت در رقابت با دیگر دستیارهای دیجیتال اشاره کرده و گفته بود که مایکروسافت دیگر کورتانا را به عنوان رقیبی برای الکسای آمازون یا دستیار صوتی گوگل نمی‌بیند.

در روزگاری نه چندان دور مایکروسافت آینده‌ای با یخچال‌ها، توسترها و دستگاه‌های تنظیم دمای منزل (ترموستات) مجهز به کورتانا را متصور بود. اما رویای مایکروسافت با اعلام حذف دستیار صوتی از اولین و تنها اسپیکر مجهز به کورتانا در روزهای قبل، به باد رفت. علاوه بر این دیگر دستگاه‌های مبتنی بر کورتانا از جمله ترموستات‌های GLAS هم دیگر از دستیار هوشمند مایکروسافت پشتیبانی نخواهند کرد.

با این حال این پایان راه کورتانا نیست و مایکروسافت در فکر استفاده از قابلیت‌های آن در حوزه هوش مصنوعی مبتنی بر مکالمه است. کمپانی ساکن ردموند همچنین به دنبال تثبیت جایگاه کورتانا به عنوان دستیاری برای بهبود قابلیت‌های مرتبط با کسب و کارها است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Aliej
    Aliej | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

    به پا خواستن و ریزش سلطنتها.

مطالب پیشنهادی