ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی فورس موتورز ترکس کروزر؛ کپی هندی مرسدس G کلاس و تویوتا لندکروزر J70

کمپانی هندی فورس موتورز (Force Motors) اخیرا از یک شاسی‌بلند عجیب و غریب پرده‌برداری کرده است. این خودرو ترکس کروزر (Trax Cruiser) نام داشته و به خاطر طراحی جنجالی خود به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

کمپانی هندی فورس موتورز (Force Motors) اخیرا از یک شاسی‌بلند عجیب و غریب پرده‌برداری کرده است. این خودرو ترکس کروزر (Trax Cruiser) نام داشته و به خاطر طراحی جنجالی خود به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است.

در نگاه نخست به ترکس کروزر، مدل‌هایی مثل مرسدس G کلاس و تویوتا لندکروزر سری J70 در ذهن تداعی می‌شود. اما از نظر طول بدنه، این شاسی‌بلند خاص هندی بسیار طویل‌تر بوده و می‌تواند در سه نسخه متفاوت، 10، 12 و 13 سرنشین (با احتساب راننده) را با خود حمل کند!

فورس موتورز ترکس کروزر

برای اینکه فورس موتورز ترکس کروزر بتواند این حجم از مسافر را در کابین خود جا دهد، صندلی‌های آن به شکلی متفاوت از مدل‌های معمولی چیده شده‌اند. در نسخه 10 نفره، سه نفر در ردیف جلو و سه نفر دیگر در ردیف دوم می‌نشینند. دو ردیف صندلی هم در انتهای کابین قرار دارد که در مجموع 4 سرنشین را در خود جای می‌دهد. در این نسخه قسمتی برای قرار دادن وسایل سرنشینان خالی باقی مانده است.

نسخه 12 نفره چینشی مشابه با نسخه 10 نفره دارد، با این تفاوت که دو ردیف صندلی آخر، شش نفره هستند. در نسخه 13 نفره هم دو ردیف صندلی انتهایی هشت نفره طراحی شده، در عوض صندلی کنار راننده تک نفره بوده و فقط یک مسافر می‌تواند از آن استفاده کند. این نسخه فاقد فضایی برای حمل لوازم در داخل کابین است.

فورس موتورز ترکس کروزر
تصویری شماتیک از چینش صندلی‌ها در نسخه‌های مختلف

درب عقب به منظور ورود یا خروج راحت از داخل کابین، ابعاد کاملا بزرگی دارد و یک پله زیر سپر تعبیه شده است. نشیمن‌گاه صندلی‌های دو ردیفه عقب هم تاشو هستند و می‌توان با جمع کردن آنها از فضای موجود برای حمل و جابجایی بار و لوازم مختلف استفاده نمود.

طبق انتظار، داشبورد و دیگر قسمت‌های داخلی فورس موتورز ترکس کروزر طراحی ابتدایی و ساده‌ای دارند. نمایشگر دیجیتال، سیستم مسیریابی و شیشه‌ها و قفل برقی از جمله امکانات این شاسی‌بلند طویل به شمار می‌روند. سیستم تهویه مطبوع دوگانه ظاهرا تنها موردی است که در لیست آپشن‌های این خودرو دیده می‌شود.

فورس موتورز ترکس کروزر

در زیر کاپوت فورس موتور ترکس کروزر، یک موتور 2.6 لیتری چهار سیلندر دیزلی نصب شده است. این موتور تنها 90 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و نیروی تولیدی آن از طریق گیربکس پنج سرعته دستی به سمت چرخ‌های عقب ارسال می‌شود.

هندی‌ها برای خرید ترکس کروزر باید حداقل 1,147,427 روپیه پرداخت کنند. این رقم با نرخ روز ارز معادل 15,654 دلار یا 391 میلیون تومان می‌شود. گران‌ترین نسخه نیز 1,328,225 روپیه قیمت خورده که آن هم معادل 18,120 دلار یا 453 میلیون تومان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی