ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودرو عجیب مصری‌ها برای انتقال مومیایی‌های فراعنه به موزه جدید [تماشا کنید]

مصری‌ها این هفته با برگزاری یک مراسم تاریخی فرهنگی توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کردند. در این مراسم 22 مومیایی سلطنتی – شامل 18 پادشاه و 4 ملکه با خودروهایی با ظاهر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

مصری‌ها این هفته با برگزاری یک مراسم تاریخی فرهنگی توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کردند. در این مراسم 22 مومیایی سلطنتی – شامل 18 پادشاه و 4 ملکه با خودروهایی با ظاهر عجیب و مجهز به سیستم های محافظتی خاص از موزه مصر واقع در میدان تحریر قاهره به موزه ملی تمدن مصر در فسطاط منتقل شدند.

این جابجایی 5 کیلومتر داشت و در حد فاصله مبدا تا مقصد جشن‌های مختلفی برگزار شد. آنچه که این جابجایی را به یک سوژه خبری خودرویی تبدیل کرده، استفاده از اتومبیل‌های مخصوص به جای آمبولانس یا نعش‌کش بود.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، خودروهای حاضر در این مراسم دارای طراحی متناسب با دوران باستان بوده و گویی از گذشته به حال سفر کرده‌اند! اما در زیر پوسته قدیمی آنها از تکنولوژی‌های نوینی کمک گرفته شده تا مومیایی‌ها بدون آسیب‌دیدگی به مکان جدید خود منتقل شوند.

کمک‌فنرهای پیشرفته یکی از این تکنولوژی‌ها به شمار می‌رود. این کمک‌فنرهای مخصوص وظیفه داشتند از انتقال ضربات به محفظه حمل مومیایی جلوگیری کرده و از احتمال ورود صدمه به آنها در طول سفر کوتاه بکاهند. در کنار این، مومیایی‌های فراعنه داخل محفظه‌ای ویژه‌ای که از نیتروژن پر شده بود، به مقصد انتقال پیدا کردند.

برای افزایش ضریب اطمینان، پیش از رژه مسیر مربوطه به خوبی بررسی و پاکسازی شده بود

بد نیست اشاره کنیم یکی از این مومیایی‌ها به رامسس دوم تعلق دارد. این پادشاه که در زمره محبوب‌ترین فراعنه مصر باستان قرار می‌گیرد، 67 سال بر تخت سلطنت تکیه زد و اولین قرارداد صلح به نام وی ثبت شده است.

با آنکه رژه مصری‌ها با هدف انتقال مومیایی‌ها به یک موزه مدرن‌تر انجام شده، ولی گفته می‌شود مقامات دولتی امیدوارند این کار گردشگری را دوباره احیا کند. شاید بدانید شرایط سیاسی چند سال گذشته از یک سو و شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر، صنعت گردشگری مصر را دچار زیان‌ بسیار شدیدی کرده است.

ناگفته نماند در مراسم مصری‌ها مدیران یونسکو و سازمان توریسم جهانی به همراه رئیس جمهور مصر یعنی آقای عبدالفتاح سیسی حضور داشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی