ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

چرا قدرت هامر SUV جدید از نسخه پیکاپ کمتر است؟ GMC توضیح می‌دهد

دو سال است که حرف و حدیث‌های فراوان پیرامون بازگشت هامر به بازار خودرو جهان، شنیده می‌شود. پس از اینکه نسخه تراک این خودرو به شکل یک پیکاپ تمام برقی معرفی شد، هفته گذشته، نسخه ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

دو سال است که حرف و حدیث‌های فراوان پیرامون بازگشت هامر به بازار خودرو جهان، شنیده می‌شود. پس از اینکه نسخه تراک این خودرو به شکل یک پیکاپ تمام برقی معرفی شد، هفته گذشته، نسخه SUV هامر جدید هم برای اولین بار به نمایش در آمد. اما نکته جالب، قدرت موتور کمتر این نسخه در مقایسه با نمونه پیکاپ است که مشخصات فنی آن، نخستین بار در ماه اکتبر سال گذشته منتشر شد.

برای یادآوری، باید بدانید که هامر EV سوپر تراک به واسطه موتور الکتریکی ساخت جنرال موتورز، حدودا 1,000 اسب بخار قدرت و به طرزی مشکوک، 15,592 نیوتن متر گشتاور دارد. در حالی که نسخه SUV که اخیرا رونمایی شده، تنها 830 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. اما GMC گفته که گشتاور انتقالی به چرخ‌ها، همچنان به همان اندازه نسخه پیکاپ است.

اما دلیل این موضوع چیست؟ آل اوپنهایزر، مهندس ارشد GMC، در مصاحبه مطبوعاتی با وب سایت Muscle Cars & Trucks، به این پرسش پاسخ داده است. فاصله محوری هامر EV SUV تقریبا 9.0 اینچ کمتر از نسخه تراک است و به طور کلی، مدل SUV در حدود 20.0 اینچ کوتاه‌تر است.

می‌توان این گونه برداشت کرد که تعداد کمتری پکیج‌های باتری و ماژول در مدل SUV نسبت به نمونه تراک، به کار رفته است. طبیعتا در یک خودرو EV، باتری‌های کمتر به معنای الکترون‌های کمتر برای موتورها و در نتیجه، قدرت کمتر است.

کمپانی GMC با پلت فرم مدولار اولتیوم جنرال موتورز، می‌تواند تعداد باتری‌ها و ماژول‌ها را به انتخاب خود، تغییر دهد. اما اوپنهایزر در این باره می‌گوید: « تعداد باتری‌های بیشتر، فضای بار و کابین را کاهش می‌داد و ما نمی‌خواستیم که چنین اتفاقی بیفتد. »

البته 830 اسب بخار قدرت را هم اصلا نباید دست کم گرفت. چرا که توانمندی‌های آفرودی فوق العاده‌ای به هامر EV SUV می‌دهد. در واقع این حجم از قدرت، فراتر از حد انتظار هم هست. علاوه بر این موضوع، کوتاه‌تر بودن طول نسخه SUV، هندلینگ و قدرت مانور پذیری آن را نیز بالاتر می‌برد.

اوپنهایزر در ادامه اضافه می‌کند: «صادقانه اگر بخواهیم بگوییم، ما اصلا بابت 830 اسب بخاری بودن مدل SUV شرمنده نیستیم، چرا که موتورهای درون سوز کمی وجود دارند که همین سطح از قدرت را هم بتوانند تولید کنند.»

اما سوال اینجاست که آیا در آینده احتمال افزایش قدرت هامر EV SUV وجود دارد؟ اوپنهایزر در این خصوص گفته که پیشرفت تکنولوژی، باتری‌ها و ماژول‌های الکتریکی را کوچک‌تر و بهینه‌تر می‌کند و قطعا این امر، در افزایش توان محصولات هامر هم تاثیر گذار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی