ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی A52 و A72؛ میان‌رده‌های هیجان‌انگیز

در واپسین روزهای سال ۱۳۹۹ سامسونگ تصمیم گرفت ۳ گوشی جدید از سری پرطرفدار A را در مراسمی با نام «Galaxy Awesome Unpacked» معرفی کند. سامسونگ گلکسی A52 و نسخه 5G آن در کنار گلکسی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

در واپسین روزهای سال ۱۳۹۹ سامسونگ تصمیم گرفت ۳ گوشی جدید از سری پرطرفدار A را در مراسمی با نام «Galaxy Awesome Unpacked» معرفی کند. سامسونگ گلکسی A52 و نسخه 5G آن در کنار گلکسی A72، سه گوشی جدید سامسونگ برای تسخیر بازار میان‌رده‌ها هستند. اکنون دو مدل 4G این گوشی به دستم رسیده تا نگاه نزدیکی به آن‌ها داشته باشم. با دیجیاتو همراه باشید.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

این دو گوشی مشترکات زیادی دارند. سامسونگ هم در مراسم معرفی، از لفظ «Awesome» برای ابعاد مختلف این دو گوشی استفاده کرد. سامسونگ می‌گوید این گوشی‌ها دوربین، باتری و نمایشگر فوق‌العاده‌ای دارند. من هم ابتدا به همین موارد می‌پردازم.

اولین مورد فوق‌العاده در رابطه با گلکسی A52 و A72 نمایشگر آن‌هاست. هر دو گوشی به پنل سوپرامولد با رزولوشن +FH مجهز شده‌اند که از نرخ رفرش ۹۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کنند. البته نمایشگر گلکسی A52 ککمی کوچکتر بوده و ۶.۵ اینچ است، در حالی گوشی بزرگتر نمایشگر ۶.۷ اینچی دارد. نکته جالبی که این دو گوشی را از دیگر گوشی‌های میان‌رده بازار و حتی بعضا پرچمداران هم متمایز می‌کند، حداکثر شدت روشنایی ۸۰۰ نیتی نمایشگر این دو گوشی است. رقمی که قطعا به شما کمک خواهد کرد در هر شرایط نوری محتوای نمایش داده شده را ببینید.

سامسونگ گلکسی A52

مورد فوق‌العاده بعدی دوربین‌ها هستند. گلکسی A52 مجهز به یک دوربین ۴ گانه با ترکیب دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی دیگر است. گلکسی A72 هم همین ترکیب دوربین را دارد منتهی با این تفاوت که دوربین عمق‌سنج بلااستفاده خود را با یک دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری تعویض کرده است. نکته مهم در رابطه با دوربین‌های اصلی این دو گوشی این است که سامسونگ برای اولین بار سیستم لرزشگیر اپتیکال را به میان‌رده‌های پرفروش خود آورده است تا مرز بین یک گوشی میان‌رده با پرچمدارها کاهش دهد.

سامسونگ گلکسی A52

سومین مورد فوق‌العاده از نظر سامسونگ، باتری استفاده شده در سامسونگ گلکسی A52 و A72 است. گوشی کوچکتر باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد، در حالی که گوشی بزرگتر به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. هر دو گوشی از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند، اما این که شارژر با این توان همراه آن‌ها در جعبه وجود داشته باشد، مشخص نیست. در برخی از بازارها شارژر همراه گوشی‌ها ۱۵ واتی بوده و در برخی نیز اصلا شارژری وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی A52

سخت‌افزار انتخابی کره‌ای‌ها برای این دو گوشی چیپست اسنپدارگون ۷۲۰ جی به همراه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. گلکسی A52 را می‌توان با ترکیب رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت خریداری کرد، در حالی که گلکسی A72 تنها با رم ۶ و ۸ گیگابایتی در دسترس است. نرم‌افزار هم استاندارد سال ۲۰۲۱ است. اندروید ۱۱ با رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 3.1 وظیفه ارائه تجربه‌ای ناب از اندروید به شما را بر عهده دارند. به عقیده من رابط کاربری سامسونگ در نسخه‌های اخیر خود هم سبک‌تر شده و هم امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. One UI 3.1 هم از این قائده مستثنی نیست.

سامسونگ گلکسی A52

بدنه و کیفیت ساخت سامسونگ گلکسی A52 و A72 اما کمی جای کار دارد. پنل پشتی پلاستیکی یا به اصرار سامسونگ پلی‌کربنات تقویت شده است که با هر بار ضربه زدن به آن حس یک گوشی ۲۰۰ دلاری را به شما منتقل می‌کند. فریم اما آلومینیومی است و به نظر می‌رسد سامسونگ هنوز نیم‌نگاهی به استفاده از فلز در ساخت گوشی‌های میان‌رده خود دارد. ماژول دوربین نیز مانند گذشته کمی برآمدگی دارد، اما سامسونگ به گونه‌ای آن را طراحی کرده که آنقدر به چشم نمی‌آید. مخصوصا این که جنس آن همانند پوشش مات به کار رفته برای قاب پشتی است.

سامسونگ گلکسی A52

در کل می‌توان گفت سامسونگ با معرفی سری A52 و A72 بار دیگر قصد تسخیر بازار میان‌رده‌ها را داشته و به نوعی می‌خواهد ابن بخش از بازار را از چنگ شیائومی در بیاورد. روی کاغذ سامسونگ توانسته این کار را انجام دهد. نسخه 5G سامسونگ گلکسی A52 که حتی از این هم قوی‌تر است نیز وسوسه کننده است. البته باید دید آیا پای آن گوشی به بازار کشورمان باز می‌شود. یا خیر. به زودی می‌توانید بررسی کامل این گوشی را بخوانید. تا آن موقع هر سوالی در رابطه با این دو گوشی جدید سامسونگ دارید را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در بررسی کامل به تمامی آن‌ها پاسخ دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    بسیار ممنون .
    سیاست سامسونگ خیلی جالبه الان M42 و A42 هر دو از Snapdragon 750G استفاده می کنند و A52 که رده بالاتر هم هست همین پردازنده رو داره . و جالب هست . 😏

    هرگز درک نکردم چرا سامسونگ هیچ وقت از سری پرچمدار اسنپدراگون 700 استفاده نمیکنه . الان A72 5G معرفی نشده امیدوارم با پردازنده اسنپدراگون جدید 780 معرفی بشود .

  • payadesign
    payadesign | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    نمایشگر گلکسی A52 ککمی- کمی یا کمتر ؟ اصلاح بفرمائید

  • عليرضا
    عليرضا | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    یه سوال دیگه، آیا قابلیت live caption داره یا خیر و فقط پیکسل گوگل و وان پلاس؟

  • عليرضا
    عليرضا | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    لطفاً بفرمائید که A72 ضبط و پخش صدای استریو داه به نه؟ و اینکه تا اندروید 14 آپدیت میشه؟ (طبق گفته خود سامسونگ تا 3 آپدیت اساسی میده)

مطالب پیشنهادی