ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلگرام احتمالا سهام خود را بطور عمومی عرضه می‌کند

به گفته منابع آگاه، شرکت تلگرام می‌خواهد ظرف دو سال آینده عرضه اولیه سهام (IPO) خود را با ارزشی در حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار آغاز کند. روزنامه روسی Vedomosti در گزارشی به نقل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

به گفته منابع آگاه، شرکت تلگرام می‌خواهد ظرف دو سال آینده عرضه اولیه سهام (IPO) خود را با ارزشی در حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار آغاز کند.

روزنامه روسی Vedomosti در گزارشی به نقل از منابع آگاه می‌گوید عرضه اولیه سهام تلگرام بسته به شرایط بازار از طریق مدل سنتی IPO، عرضه عمومی سهام یا «شرکت چک سفید» (SPAC) انجام خواهد شد. این شرکت در حال حاضر مشغول انجام ارزیابی‌های پیش از IPO است و به دنبال بهترین کشور برای عمومی کردن سهام خود می‌گردد. گفته می‌شود که سودآورترین روش برای سهام‌داران تلگرام عرضه عمومی سهام به شکل مستقیم در بازار نزدک یا بازار بورس هنگ کنگ است.

اگر تلگرام هنگ کنگ را انتخاب کند، تصمیمی منطقی گرفته تا این منطقه به منطقه قضایی آن‌ها تبدیل شود، چون بیش از ۴۰ درصد کاربران تلگرام آسیایی هستند. پیش‌بینی می‌شود سهم کاربران آسیایی تلگرام تا سال ۲۰۲۳ که زمان احتمالی IPO خواهد بود به ۵۰ درصد می‌رسد. همچنین انتظار داریم مجموع شمار کاربران تلگرام تا آن زمان به حدود ۱ میلیارد نفر رسیده باشد.

تلگرام در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک پیام‌رسان بدون تبلیغ و متمرکز بر حریم خصوصی شروع به کار کرد. تعداد کاربران این اپلیکیشن در دی ماه به دنبال خروج کاربران از واتس‌اپ از مرز ۵۰۰ میلیون گذشت.

این شرکت ماه گذشته میلادی با فروش اوراق قرضه بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه کسب کرد. مدیرعامل تلگرام در آن زمان در یادداشتی نوشت در این معامله برخی از بزرگ‌ترین و آگاه‌ترین سرمایه‌گذاران سراسر دنیا دخیل بوده‌اند. این سرمایه به تلگرام کمک می‌کند تا ضمن حفظ استقلال و رعایت ارزش‌هایش، بتواند به گسترش فعالیت‌ها بپردازد.

از دلایل دیگر انتخاب هنگ کنگ به عنوان بازار هدف عرضه سهام تلگرام می‌توانیم به مشکلات پرسابقه این شرکت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اشاره کنیم. این کمیسیون قبلا تلگرام را مجبور به لغو پروژه بلاکچین TON کرده بود و این شرکت در نهایت وادار شد ۱۸.۵ میلیون دلار جریمه بپردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    تلگرام که فعلا هیچ پلن درآمدزایی‌ای ندارد، کلی هم وام و بدهی دارد، دقیقا چرا باید رو سهامش سرمایه گذاری کرد؟

  • Amir DuDu
    Amir DuDu | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    درآمدش دقیقا از‌چیه؟

مطالب پیشنهادی