ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هلکت زنده می‌ماند؛ تصمیمات جدید استلانتیس برای شاخه SRT کرایسلر

ماه فوریه بود که شایعاتی مبنی بر حذف شاخه SRT توسط هولدینگ تازه تاسیس استلانتیس منتشر شد. اما در مصاحبه جدید وب‌سایت Autoweek با تیم کونیسکیس، مدیر عامل دوج و قائم مقام موقت کرایسلر، روزنه‌های ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

ماه فوریه بود که شایعاتی مبنی بر حذف شاخه SRT توسط هولدینگ تازه تاسیس استلانتیس منتشر شد. اما در مصاحبه جدید وب‌سایت Autoweek با تیم کونیسکیس، مدیر عامل دوج و قائم مقام موقت کرایسلر، روزنه‌های امید به زنده ماندن SRT را ایجاد کرده ‌است.

کونیسکیس در گفتگو با Autoweek می‌گوید: «ما هسته مرکزی این افراد را در یک ساختمان مستقر کردیم. گروهی از آنها بر روی TRX، گروهی با رابیکون 392 و گروهی دیگر هم مختص به چلنجر و چارجر، مشغول به کار شده اند. ما تیم TRX را نزد مهندسان Ram فرستادیم، گروه رابیکون 392 هم اکنون با مهندسان رانگلر کار می‌کنند.»

از دهه‌ها قبل، خودروسازان همواره می‌توانستند یک مدل را به عنوان پایه‌ای برای مهندسی و توسعه مدل‌های دیگر، انتخاب کنند. سپس نسخه‌های تقویت شده از همان مدل، به سبک خودروهای SRT، یکی یکی معرفی می‌شدند.

به گفته کونیسکیس: این استراتژی دیگر در دنیای خودروهای الکتریکی به کار نمی‌آید. چرا که در این عرصه، امکان ارتقا و تیون قوای محرک، بسیار محدود است. او در این باره می‌گوید: «در دنیای الکتریکی‌ها، ساخت نسخه‌های سفارشی SRT کار بسیار دشواری است. چرا که مواردی همچون اندازه و شکل باتری‌ها، میزان کیلو وات بر ساعت، علم متالوژی باتری و مرکز ثقل خودرو، با محدودیت‌های زیادی همراه‌اند.»

البته لازم به ذکر است که تیم SRT با تمام مشکلات، فعلا به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در واقع، SRT تا جایی که بتوان از موتورهای درون سوز استفاده کرد، می‌تواند زنده بماند. به عنوان مثال، دوج مدل دورانگو SRT هلکت را فقط برای آن دسته از کسانی ساخته که به دنبال یک خودرو عضلانی آمریکایی با 710 اسب بخار قدرت هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی