ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

عملکرد رم، CPU و مصرف باتری در آپدیت جدید مرورگر اج بهتر می‌شود

مایکروسافت در حال آزمایش «حالت کارایی» یا Performance Mode جدیدی برای مرورگر اج است که به افزایش سرعت، واکنش‌پذیری، بهبود مصرف حافظه، پردازنده و باتری کمک می‌کند. این حالت فعلا فقط برای برخی از آزمایش‌کنندگان ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

مایکروسافت در حال آزمایش «حالت کارایی» یا Performance Mode جدیدی برای مرورگر اج است که به افزایش سرعت، واکنش‌پذیری، بهبود مصرف حافظه، پردازنده و باتری کمک می‌کند. این حالت فعلا فقط برای برخی از آزمایش‌کنندگان نسخه «اج کاناری» فعال شده است.

مایکروسافت می‌گوید «حالت کارایی» را فعلا برای عده محدودی از کاربران فعال کرده و در صورتی که می‌خواهید آن را امتحان کنید باید حداقل نسخه ۹۱ اج کاناری را داشته باشید. اثر بهینه‌سازی‌های یاد شده ظاهرا بسته به تنظیمات و مشخصه‌های فردی و عادات رفتاری شما در مرورگر فرق می‌کند. برای فعال‌سازی این قابلیت کافیست روی اج کاناری به بخش Settings بروید. وارد قسمت System شوید و از بخش Optimize Performance گزینه Performance Mode را به حالت Always On تبدیل کنید.

در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که «حالت کارایی» چگونه عملکرد اج را تغییر می‌دهد، ولی این قابلیت روی ویژگی Sleeping Tabs اثر می‌گذارد. اگر «حالت کارایی» را فعال کنید، تایمر Sleeping Tabs روی پنج دقیقه قفل می‌شود. مایکروسافت ویژگی Sleeping Tabs را چند وقت پیش معرفی کرد. این ویژگی به مرورگر اجازه می‌دهد تا منابع درگیر در زبانه‌های غیرفعال را آزاد کند. با این کار عملکرد زبانه‌های جدید بهتر می‌شود و حجم بالایی از حافظه و CPU توسط پروسه‌های پس‌زمینه‌ مرورگر اشغال نمی‌شود.

«حالت کارایی» مرورگر اج احتمالا بیشترین فایده را برای کاربران لپ‌تاپ خواهد داشت، چون مرورگرهای وب معمولا تاثیر زیادی روی عمر باتری می‌گذارند. گوگل هم چند ماهی است که به بهینه‌سازی کارایی و مصرف باتری مرورگر کروم مشغول شده. آپدیت ماه نوامبر کروم مصرف پردازنده را به شکل چشمگیری بهبود داد. در سال ۲۰۲۱ نیز آپدیتی از سوی گوگل منتشر شد که وضعیت مصرف رم و گرافیک را بهتر کرد.

جدیدترین گزارش از افزایش شمار کاربران مرورگر اج مایکروسافت خبر می‌دهد و سهم ردموندی‌ها را در بازار مرورگرها حدود ۸ درصد می‌داند. این در حالی است که ظاهرا سهم بازار فایرفاکس نسبت به پارسال کمتر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی