ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کروم ۹۱ با قابلیت دسترسی به کلیپ‌بورد دسکتاپ و ظاهر جدید فرم‌ها از راه می‌رسد

نسخه ۹۰ مرورگر گوگل کروم چندی پیش با قابلیت‌های متنوعی مثل لینک‌دهی به بخش‌های مختلف صفحه منتشر شد. این شرکت حالا بخشی از قابلیت‌های نسخه کروم ۹۱ را تشریح کرده که مهم‌ترین آن‌ها پشتیبانی از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

نسخه ۹۰ مرورگر گوگل کروم چندی پیش با قابلیت‌های متنوعی مثل لینک‌دهی به بخش‌های مختلف صفحه منتشر شد. این شرکت حالا بخشی از قابلیت‌های نسخه کروم ۹۱ را تشریح کرده که مهم‌ترین آن‌ها پشتیبانی از کلیپ‌بورد برای اپ‌های دسکتاپ و ظاهر جدید کنترل‌های فرم‌ها در اندروید است.

گوگل در پست جدیدی در وبلاگ کرومیوم برخی ویژگی‌ها و تغییرات جدید کروم ۹۱ را اعلام کرده. این آپدیت در حال حاضر در فاز بتا قرار دارد ولی تا چند وقت دیگر به‌صورت پایدار با قابلیت‌های زیر عرضه می‌شود.

کروم ۹۱ به اپلیکیشن‌های دسکتاپ اجازه خواندن کلیپ‌بورد را می‌دهد. کاربران با این قابلیت مثلا می‌توانند از حافظه کلیپ‌بورد برای کپی فایل‌ها به ایمیل استفاده کنند تا لزوما نیازی به درگ و دراپ نداشته باشند. دسترسی به کلیپ‌بورد در بتای کروم ۹۱ عرضه شده اما از طریق یک فلگ فعال می‌شود. برای استفاده از این ویژگی باید از آدرس chrome://flags فلگ Clipboard filenames را فعال کنید.

با فعال‌سازی این ویژگی می‌توانید با دکمه‌های ترکیبی Ctrl+C فایل‌ها را از روی کامپیوتر برداشته و درون ایمیل Ctrl+V بزنید.

قابلیت بعدی که اولین بار در ماه ژانویه در انجمن‌های گفتگوی کرومیوم مشاهده شده بود، تغییر ظاهری کنترل‌های فرم‌ها در نسخه اندروید کروم ۹۱ است. این تجربه کاربری جدید که با همکاری شرکت مایکروسافت طراحی شده، دسترسی‌پذیری، پشتیبانی لمسی و وضعیت دارک مود را ارتقا می‌دهد. تصاویر زیر تغییرات طراحی‌های جدید نسبت به طراحی‌های قدیمی را نشان می‌دهد.

کروم ۹۱ همچنین از قابلیتی به نام Origin Trials بهره می‌برد که امکان آزمایش قابلیت‌های جدید و ثبت بازخورد از سوی توسعه‌دهندگان را فراهم می‌کند. این نسخه قابلیت‌های کوچک دیگری مثل رابط جدید GravitySensor، ارائه نام و محل ذخیره‌سازی پیشنهاد برای File System Access API و پشتیبانی WebOTP API از آی‌فریم‌های چندمنشأیی را دربر می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نسخه می‌توانید به وبلاگ کرومیوم مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • RSDTyler
    RSDTyler | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

    نمیدونم برای شما هم همینطوریه؟ من از وقتی کروم رو آپدیت کردم پشت سر هم کراش میده و خودبه‌خود بسته میشه. مجبور شدم بعد مدتها فایرفاکس رو نصب کنم. البته شاید بخاطر اینه که سیستمم ۳۲بیتی و قدیمی هستش.

مطالب پیشنهادی