ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

DB11 Specification نسخه‌ای رویایی از آستون مارتین V12 اسپیدستر معرفی شد

طراحی آستون مارتین V12 اسپیدستر؛ ترکیبی از المان‌های رترو و مدرن است. اما خریداران می‌توانند نسخه خاص DB11 Specification را هم سفارش دهند که به پاس احترام به برنده افسانه‌ای مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۱۹۵۹؛ ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

طراحی آستون مارتین V12 اسپیدستر؛ ترکیبی از المان‌های رترو و مدرن است. اما خریداران می‌توانند نسخه خاص DB11 Specification را هم سفارش دهند که به پاس احترام به برنده افسانه‌ای مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۱۹۵۹؛ ساخته شده است. مسابقه‌ای که در آن؛ کارول شلبی و روی سالوادوری؛ رانندگی تیم آستون را بر عهده داشتند. V12 اسپیدستر در نسخه DB11 Specification با رنگ سبز نعنایی مخصوص مسابقه‌ای آستون مارتین و دایره‌های سفید رنگ کلاب اسپرت؛ رنگ آمیزی شده است.

جلو پنجره به رنگ سیلور ساتین در آمده و رینگ‌های ۲۱ اینچی در زیر خودرو؛ دیده می‌شوند. این رینگ‌ها هم به رنگ مشکی ساتین هستند و ظاهری تراش خورده دارند. فضای کابین را ترکیبی از چرم کانکر؛ پارچه سبز رنگ ویریدیان و چرم کایتنس پوشانده است.

همچنین از فیبر کربن براق و آلومینیوم سیلور ساتین برس خورده هم برای تزئین بخش‌های مختلف کابین؛ استفاده کرده اند. در صورت سفارش نسخه DB11 Specification؛ کلاه‌های ایمنی مخصوص راننده و سرنشین نیز با رنگ سبز ریس به خریدار تحویل داده می‌شوند.

سال ۲۰۲۰ بود که آستون مارتین برای اولین بار؛ V12 اسپیدستر را معرفی کرد. قلب تپنده این اتومبیل؛ پیشرانه ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر است که ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت به وسیله گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و در آنجا از دیفرانسیل لغزش محدود برای حفظ چسبندگی خودرو استفاده شده است.

کمپانی سازنده؛ شتاب صفر تا صد این خودرو را حدودا ۳.۴ ثانیه تخمین می‌زند. حداکثر سرعت آن؛ ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت است که رسیدن به این سرعت با یک اتومبیل بدون سقف؛ تجربه بسیار هیجان انگیزی می‌تواند باشد.

آستون مارتین کماکان در حال دریافت سفارشات برای V12 اسپیدستر است. این کمپانی انگلیسی می‌خواهد که فقط ۸۸ دستگاه از این محصول اسپرت را که قیمت پایه آن؛ 950,000 دلار است؛ به تولید برساند.

آستون هنوز مشخص نکرده که سفارش نسخه مخصوص DB11 Specification چقدر بر قیمت تمام شده V12 اسپیدستر می‌افزاید؛ اما وعده داده که اولین نمونه‌ها از این نسخه سفارشی در اواسط سال ۲۰۲۱ به دست خریداران می‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی