ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برگ برنده خودروسازان آلمانی؛ منبع عظیمی از لیتیوم در بستر رودخانه راین کشف شد

آلمان اعلام کرده به منبعی بسیار غنی از لیتیوم در بستر رودخانه راین دست یافته است و قصد دارد در آینده نزدیک به استخراج این ماده حیاتی بپردازد. گفته می‌شود حجم این منبع به قدری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

آلمان اعلام کرده به منبعی بسیار غنی از لیتیوم در بستر رودخانه راین دست یافته است و قصد دارد در آینده نزدیک به استخراج این ماده حیاتی بپردازد. گفته می‌شود حجم این منبع به قدری زیاد است که می‌توان با کمک آن، 400 میلیون خودروی برقی تولید کرد.

شاید بدانید خودروهای الکتریکی با آنکه مزایای متعددی دارند، اما تولید آنها با چالش‌هایی همراه است. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها محدودیت مواد اولیه خام مورد نیاز و کمبود منابع است. حتما این را نیز می‌دانید که با تکنولوژی فعلی، انرژی بسیاری از لوازم دیجیتال و خودروهای الکتریکی از طریق باتری‌های لیتیوم یونی تامین می‌شود. از این رو و با توجه به محدودیت منابع لیتیوم جهان، کشف جدید ژرمن‌ها برگ برنده بزرگی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

به گفته مقامات آلمان، لیتیوم کشف شده در حالت مذاب بوده و زیر چشمه‌های جوشان رودخانه راین در عمق هزاران متری قرار دارد. چنانچه تخمین‌ها از حجم این منبع دقیق و درست باشد، ژرمن‌ها یکی از بزرگ‌ترین منابع لیتیوم را در اختیار خواهند داشت. همچنین در صورت استخراج موفقیت‌آمیز، میزان وابستگی این کشور اروپایی به واردات لیتیوم، کاهش خواهد یافت و صنعت خودروسازی آن از قدرت رقابت‌پذیری بیشتری برخوردار خواهد شد.

البته در این بین نگرانی‌هایی در رابطه با مخالفت بومی‌های ساکن منطقه نسبت به اجرای عملیات معدن‌‌کاری وجود دارد. بد نیست اشاره کنیم بزرگ‌ترین منابع لیتیوم تا به این تاریخ، در مناطق دور دست استرالیا و آمریکای جنوبی کشف شده‌اند. با توجه به کم جمعیت بودن این مناطق، مخالفتی هم از سوی ساکنین آنها نسبت به استخراج لیتیوم و عملیات معدن صورت نگرفته است.

گفته می‌شود شرکت Vulcan Energy Resources با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری و ساخت نیروگاه‌ها و تاسیسات ژئوترمال، نسبت به استخراج لیتیوم اقدام می‌کند. این شرکت معتقد است تا سال 2024 خواهد توانست سالانه 15,000 تن هیدروکسید لیتیوم را از دو نقطه استخراج کند. در فاز دوم که از سال 2025 شروع می‌شود، استخراج سالانه 40 هزار تن از سه نقطه جدید هدفگذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی