ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل مخابرات: ما در کلاب‌ هاوس اختلال ایجاد نکردیم

مدیرعامل شرکت مخابرات اعلام کرد مشکلات دسترسی به کلاب هاوس از اینترنت ثابت مخابرات یک اختلال فنی است و از سوی این شرکت اختلالی ایجاد نشده است. «مجید سلطانی» در مصاحبه با خبرگزاری مهر گزارش‌ها ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۴

مدیرعامل شرکت مخابرات اعلام کرد مشکلات دسترسی به کلاب هاوس از اینترنت ثابت مخابرات یک اختلال فنی است و از سوی این شرکت اختلالی ایجاد نشده است.

«مجید سلطانی» در مصاحبه با خبرگزاری مهر گزارش‌ها درباره ایجاد اختلال در شبکه اجتماعی کلاب‌ هاوس از سوی اپراتورها را رد کرده است. او در اینباره بیشتر توضیح داد و گفت: «مخابرات درباره اختلال در کلاب هاوس پاسخی را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال کرده و پاسخ تکمیلی خود را نیز به زودی اعلام خواهد کرد.»

سلطانی تاکید کرد که محدود کردن و بستن در کشور سازوکار مشخص دارد که همه می‌شناسند، اپراتور در این زمینه‌ها اختیاری از خود ندارد و تابع قوانین بالا دستی است: «همانطور که گفتم این یک بحث فنی است و ما تیمی را مامور کرده‌ایم که موضوع را بررسی کنند و مشخص شود که چه اتفاقاتی افتاده است. تاکنون گزارش کتبی در این زمینه نگرفته‌ایم و منتظر هستیم که نتیجه بررسی را به ما اعلام کنند. به هر حال مشکلات فنی در شبکه‌ها پیش می‌آید.»

سلطانی همچنین گفت که اگر دولت به همه موضوعات به این سرعت رسیدگی می‌کرد اوضاع بهتر بود: «جدای از همه این بحث‌ها اگر همین همت و سرعت عمل و حساسیت نسبت به معیشت مردم هم وجود داشت خیلی خوب بود! مثل همین وضعیت مرغ و برخی مسائل مشابه.»

با اینکه سلطانی می‌گوید اختلال فنی از سوی مخابرات اعمال نشده اما وزارت ارتباطات در گزارشی که رگولاتوری منتشر کرد رسما توپ را در زمین مخابرات انداخت و گفت که این شرکت اختلال عمدی در کلاب هاوس ایجاد کرده است. با این وجود سلطانی می‌گوید جوابیه‌ای برای این گزارش به وزارت ارتباطات داده شده؛ جوابیه‌ای که البته به صورت علنی منتشر نشده و باید منتظر گزارش تفصیلی مخابرات که او در این مصاحبه وعده انتشار به زودی آن را داده، باشیم.

روز ۱۹ فروردین برخی از کاربران از اختلال در کلاب هاوس خبر دادند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که دستور قضایی در این‌باره صادر نشده است.

هیات دولت روز ۲۹ فروردین تصویب کرده بود که اپراتورهای ایجاد کننده اختلال در کلاب هاوس روزانه ۵۰ میلیارد تومان جریمه شوند.با این حال روز ۱۱ اردیبهشت اعلام شد که دیوان عدالت اداری این مصوبه را متوقف کرده است و فعلا خبری از جریمه شدن اپراتورها نیست.

شایان ذکر است تا به امروز اعلام نشده ایجاد اختلال در کلاب هاوس به دستور چه نهادی انجام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

    شما به دل نگیرید؛ کار عمّۀ من بود
    و السلام

مطالب پیشنهادی