ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس بنز EQS در اردوگاه دشمن؛ رقیب اصلی مدل S در پارکینگ تسلا مشاهده شد

هنوز یک هفته از معرفی مرسدس بنز EQS به عنوان جدیدترین محصول تمام برقی شرکت مرسدس بنز نگذشته است که این محصول در پارکینگ شرکت تسلا در فرمانت ایالت کالیفرنیا مشاهده شده‌است. نکته جالب ماجرا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

هنوز یک هفته از معرفی مرسدس بنز EQS به عنوان جدیدترین محصول تمام برقی شرکت مرسدس بنز نگذشته است که این محصول در پارکینگ شرکت تسلا در فرمانت ایالت کالیفرنیا مشاهده شده‌است. نکته جالب ماجرا اینکه با توجه به ویژگی‌های ظاهری می‌توان حدس زد که خودرو مذکور از نمونه‌های پیش تولید EQS محسوب می‌شود و احتمالا به صورت هماهنگ شده از سوی مرسدس بنز در اختیار تسلا قرار گرفته‌است.

مرسدس بنز EQS بر روی کاغذ مشخصات خیره کننده‌ای دارد. حداکثر برد حرکتی آن به 770 کیلومتر بر پایه سیکل ترکیبی WLTP اروپا می‌رسد. همچنین در مدل EQS 580 که مجهز به 2 موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 516 اسب بخار است برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 4.3 ثانیه زمان احتیاج دارد.

گرچه این رقم با شتاب 2.5 ثانیه‌ای تسلا مدل S P100D قابل مقایسه نیست اما در آینده نه چندان دوری مرسدس قول عرضه مدل AMG را داده‌است که قدرت بسیار بیشتری دارد. گرچه از همین حالا مرسدس توانسته از نظر برد حرکتی تسلا را شکست دهد.

مرسدس EQS پارک شده در پارکینگ تسلا از نمونه های اولیه و به اصطلاح پرتوتایپ به شمار می‌رود. در نتیجه احتمال می‌رود که مهندسین شرکت مرسدس بنز در حال نشان دادن قابلیت‌ها و ویژگی های اختصاصی محصول جدید خود به مهندسین شرکت تسلا هستند. این مسئله جدیدی نیست و پیش از این بارها بین خودروسازان غربی مشاهده شده است.

EQS دقیقا در کنار یک دستگاه تسلا مدل S پارک شده است و از نظر ظاهری به خوبی می‌توان حجم بیشتر بدنه مرسدس را به نسبت EQS مشاهده کرد.

مرسدس از نظر سطح لوکس‌گرایی و امکانات بالاتر از تسلا مدل S قرار می‌گیرد و حتی ابعاد کلی آن نیز بزرگ تر از مدل S است.

با این وجود بسیاری از علاقه‌مندان این شرکت اعتقاد دارند که مرسدس بنز EQS از نظر طراحی ظاهری چندان قابل دفاع نیست و با این که طراحان مرسدس آن را اوج طراحی یک محصول می‌دانند اما همچنان با انتقادهایی مواجه شده‌اند.

مرسدس بنز EQS با ضریب درگ 0.2 کمترین درگ را در بین تمامی محصولات تولید انبوه دارد و به نوعی آیرودینامیک‌ترین محصول بازار به شمار می‌رود.

در هر صورت باید دید که آیا مرسدس و حتی تسلا توضیح خاصی برای این اتفاق ویژه دارند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی