ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل جدید لپ‌تاپ‌های XPS 17 و XPS 15 دل با پردازنده نسل یازدهم اینتل از راه رسیدند

اینتل امروز بطور کامل از پردازنده‌های قدرتمند نسل یازدهم رونمایی کرد. در همین راستا شرکت دل نسل جدید لپ تاپ‌های XPS 15 و XPS 17 را با پردازنده‌ ۱۰ نانومتری اینتل به همراه آخرین پردازنده‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

اینتل امروز بطور کامل از پردازنده‌های قدرتمند نسل یازدهم رونمایی کرد. در همین راستا شرکت دل نسل جدید لپ تاپ‌های XPS 15 و XPS 17 را با پردازنده‌ ۱۰ نانومتری اینتل به همراه آخرین پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30 انویدیا به بازار عرضه خواهد کرد.

لپ‌تاپ‌های جدید از نظر طراحی ظاهری تفاوتی با نسخه‌های قبلی معرفی شده در سال ۲۰۲۰ ندارند. اما از نظر مشخصات، بهبود یافته‌ و اکنون مجهز به پردازنده نسل یازدهم تایگرلیک اینتل با فرآیند تولید ۱۰ نانومتری هستند. هر دو لپ‌تاپ XPS 15 و XPS 17 در پیکربندی شش هسته‌ای i5-11400H یا هشت هسته‌ای i7-11800H و i9-11900H عرضه می‌شوند.

لپ‌تاپ  XPS 17 با پیکربندی اضافی دیگری و پردازنده i9-11980HK در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که در واقع هشت هسته با حداکثر سرعت کلاک 5.0 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. دل ادعا می‌کند که این دستگاه قوی‌ترین لپ‌تاپ  XPS این شرکت است.

لپ‌تاپ XPS 15  از گرافیک انویدیا RTX 3050 یا RTX 3050 Ti  با قدرت ۴۵ وات و لپ‌تاپ XPS 17 از  پردازنده گرافیکی ۶۰ واتی  RTX 3050 یا ۷۰ واتی RTX 3060 بهره می‌برد.

هر دو دستگاه جدید با حداکثر رم ۶۴ گیگابایتی، در مدل‌های مختلف با نمایشگر با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل یا با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل عرضه می‌شوند. نسخه دیگری از لپ‌تاپ XPS 15 نیز عرضه می‌شود که از نمایشگر با رزولوشن ۳۴۵۶ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌برد. دستگاه‌های جدید حاشیه‌های باریکی در اطراف نمایشگر دارند.

دل پورت‌های دستگاه‌های جدید را نیز بروزرسانی کرده است. لپ‌تاپ XPS 17 دارای چهار پورت تاندربولت ۴ است. در حالیکه XPS 15  مجهز به دو پورت تاندربولت ۴ و یک پورت معمولی USB 3.2 Gen 2 Type-C است.

لپ‌تاپ XPS 15 دل با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار و لپ‌تاپ XPS 17 با قیمت پایه ۱۳۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. شرکت دل هنوز تاریخ عرضه لپ‌تاپ‌های جدید را اعلام نکرده. باید دید کاربران از لپ تاپ‌های جدید دل استقبال خواهند کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی