ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی مدیاتک از رشد چشمگیر درآمد و سهم بازار آن خبر می‌دهد

گزارش مالی درآمد مدیاتک در ماه آوریل نشان می‌دهد این شرکت با ورود به بازار چیپ‌ گوشی‌های 5G توانسته درآمدی بالغ بر ۱.۳۲ میلیارد دلار کسب کند که خبر از رشد ۷۸ درصدی درآمد این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

گزارش مالی درآمد مدیاتک در ماه آوریل نشان می‌دهد این شرکت با ورود به بازار چیپ‌ گوشی‌های 5G توانسته درآمدی بالغ بر ۱.۳۲ میلیارد دلار کسب کند که خبر از رشد ۷۸ درصدی درآمد این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌دهد.

براساس اعلام رسمی این شرکت، در ماه گذشته میلادی (‌۱۲ فروردین‌ماه تا ۱۰ اردیبهشت ماه ) این شرکت فروش خوبی را تجربه کرده است و موفق به کسب درآمدی بالغ بر ۱.۳۲ میلیارد دلار شده است. این در حالی است که سال گذشته در ماه آوریل درآمد مدیاتک تنها ۷۳۵ میلیون دلار گزارش شده بود. در نتیجه درآمد این شرکت در حدود ۵۷۳ میلیون دلار افزایش یافته که خبر از رشد ۷۸ درصدی می‌دهد.

مدیاتک در گزارش مالی خود، میزان فروش خالص تلفیقی شرکت را در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ به اشتراک گذاشته است. با توجه به داده‌های عددی گزارش مالی،‌ درآمد سالیانه این شرکت رشد ۷۷.۶۳ درصدی را تجربه کرده است.

میزان فروش سه ماهه اول ۲۰۲۱ مدیاتک رقمی در حدود ۵.۱۸ میلیارد دلار گزارش شده است. در حالیکه در مدت مشابه یعنی سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ درآمد شرکت رقمی در حدود ۲.۹۱ میلیارد دلار بود که مجددا نشان می‌دهد میزان فروش تولیدکننده نیمه هادی در سه ماهه اول سال جاری میلادی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

البته گفتنی است درآمد مدیاتک در ماه آوریل نسبت به یک ماه قبل‌تر کاهش جزئی ۸.۹۱ درصدی داشته است ولی در مجموع در طول سه ماه اول سال جاری میلادی روزهای خوبی برای این شرکت رقم خورده است.

مدیاتک ۳۷ درصد سهم بازار جهانی چیپ موبایل را در اختیار دارد و کوالکام نیز به فاصله نزدیکی از این شرکت، سهم بازار  ۳۰ درصدی تراشه گوشی‌های ۵G را از آن خود کرده است. انتظار می‌رود مدیاتک همچنان رشد خود را در سال جاری ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی