ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس بنز X کلاس شش چرخ توسط یک سایت هلندی به فروش رسید

وبسایت classic-youngtimers.com چندی پیش یک محصول هیجان‌انگیز را در کشور هلند به فروش گذاشته بود. این محصول جذاب در حقیقت نسخه X 350d از پیکاپ ناموفق مرسدس بنز X کلاس است که به یک خودروی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

وبسایت classic-youngtimers.com چندی پیش یک محصول هیجان‌انگیز را در کشور هلند به فروش گذاشته بود. این محصول جذاب در حقیقت نسخه X 350d از پیکاپ ناموفق مرسدس بنز X کلاس است که به یک خودروی 6 چرخ تبدیل شده؛ در کنار افزایش محور سوم، این پیکاپ منحصر بفرد از نظر ظاهری نیز ارتقا یافته و چهره متمایزی پیدا کرده است.

تمامی تغییرات صورت گرفته روی این پیکاپ شش چرخ به سفارش مالک خودرو انجام شده؛ گفته می‌شود این مالک خوش‌ذوق به دنبال اتومبیلی کاملا منحصر بفرد بوده است.

برای اینکه امکان افزودن محور سوم فراهم شود، فریم ثانویه به انتهای شاسی افزوده شده؛ آنطور که وبسایت classic-youngtimers اعلام کرده، این X کلاس شش چرخ صرفا برای خودنمایی کاربرد ندارد، چرا که توانمندی‌های آفرود آن در سطح بالایی قرار داشته و می‌توان با آن ماجراجویی در مسیرهای آفرود پرداخت.

به گفته این سایت با بازنگری‌ در سیستم تعلیق X کلاس شش چرخ، ارتفاع آن به اندازه 10 سانتی‌متر افزایش یافته است. این افزایش ارتفاع سبب شده امکان استفاده از رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر و تایرهای مخصوص آفرود فراهم شود. به موازات تغییر رینگ و لاستیک، گلگیرها نیز با افزوده شدن یک قطعه، اینک عریض‌تر و متورم‌تر از حالت استاندارد هستند.

اما در نمای روبرو بهره‌گیری از جلوپنجره موسوم به پانامریکانا که مخصوص مدل‌های AMG است، جلوه خاصی به X کلاس شش چرخ بخشیده؛ سپر هم متفاوت از نمونه استاندارد است و قسمت تحتانی خودرو از طریق یک سینی محافظت می‌شود.

در بخش عقب به لطف اضافه شدن محور سوم، طول قسمت بار رشد کرده و طبیعتا می‌توان اجسام بزرگ‌تر یا لوازم بیشتری را با X کلاس شش چرخ حمل نمود. در این بخش از میله‌های ساخت شرکت تیونینگ کارلکس دیزاین (Carlex Design) استفاده شده است.

با وجود تغییرات ظاهری زیاد، در داخل کابین و زیر کاپوت اتفاق خاصی نیفتاده و همه چیز در حالت استاندارد باقی مانده است. موتور 3 لیتری توربودیزلی X کلاس شش چرخ همانند نسخه استاندارد توانایی تولید 255 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت را نیز همان گیربکس 7 سرعته عهده‌دار است. این پیکاپ خاص معامله شده، ولی متاسفانه مشخص نیست که قیمت آن چقدر بوده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی